Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Printer herkent compatiblecartridge niet

Oplossing

Ik heb een Canon Pixma MG5650 printer. Deze werkt met 5 losse cartridges. Ik gebruik altijd compatible cartridges. Nu geeft opeens de printer het bericht dat hij een cartridge niet herkent (error 1410). Ik heb online gezocht naar een methode om er iets aan te doen. Een methode om te resetten (stopknop, on-knop erbij, stopknop loslaten, dan 5 x op stopknop drukken) had geen effect.
De officiƫle Canon-website laat weten dat je bij die error de printer op dient te sturen naar de reparatieafdeling van Canon. Ik kan dan net zo goed een nieuwe printer kopen natuurlijk. Ik doe dat liever niet, hij werkte nog prima. Weet u een oplossing?

Beste Jan,

Fabrikanten maken het de gebruiker steeds lastiger om compatible cartridges te gebruiken. Het verstoort hun verdienmodel. Een firmware update kan er zelfs voor zorgen dat het nog lastiger wordt. Veelal wordt geadviseerd bij gebruik van compatibel cartridges om geen firmware upgrades meer uit te voeren.

Error 1410 heeft betrekking op het herkennen van cartridge, dus het ligt voor de hand dat het aan de cartridges ligt die niet als echt worden herkend.

Zoals ja aangaf zijn op Internet diverse reset-procedures te vinden. Die heb je al geprobeerd.

Ik heb zelf een Epson die ook met compatible cartridges werkt. Daarvoor moet ik de printer uitschakelen en loskoppelen van de netspanning. Daarna de cartridge(s) vervangen en daarna de stroom er weer op en aanzetten en vervolgens de meldingen afhandelen.

Ik weet niet bij welke leverancier je de cartridges hebt gekocht maar je zal waarschijnlijk niet de eerste zijn die zich meldt met dit probleem. Zij hebben wellicht ook een instructie om de cartridges aan de gang te krijgen want anders stort hun verdienmodel in.

Heeft dit antwoord je geholpen?
In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Jan,

Kunnen we deze vraag afsluiten?

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Jan,

Kunnen we deze vraag afsluiten?

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien er al langere tijd geen reactie is op deze vraag moet ik er van uit gaan dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Print density aanpassen
Hoe de printer te resetten
Fout B200; nieuwe printerkop kopen?
Printen in Netwerk
storingen
Artikel details
Artikel ID: 1141
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 03/06/2020 21:29:44
Aantal bekeken: 597
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies