Ik heb mijn Pc op de tweede verdieping via een kabel op de router aangesloten via een TP-link. Op die TP link is ook een access point aangesloten voor WIFI op de tweede verdieping voor de tablet en laptop. Dat access point is destijds door de PC winkel geconfigureerd als ziggo75570-v1 met het zelfde wachtwoord als de ziggo modem (op de bgg). Na de stroomstoring vorige week die 4 uur duurde doet het access point het niet meer. Het lijkt erop dat de fabrieks instellingen zijn geheractiveerd. Er komt nu een wifi uit met een andere naam en zonder beveiliging. Kan ik dit herstellen en hoe doe ik dat dan. Of kan iemand me hier mee helpen ?Het is niet helemaal duidelijk wat die 'TP-link' is (zij leveren nl. veel verschillende soorten apparaten). Bedoelt u een switch of een access point of heeft u beide? Normaal gesproken is een access-point via het bekabelde deel van het netwerk te benaderen als http://<ip-adres> waarbij <ip-adres> staat voor het interne adres in de vorm 192.168.xxx.xxx Het is dus zaak om dat interne adres te vinden. Dat zou u kunnen vinden door naar de beheerpagina van het Ziggo modem (Connect box? meestal via: http://192.168.1.1 ) te gaan en daar te zoeken naar aangesloten apparaten. De manier om de instellingen van het access point aan te passen staat in de handleiding van het desbetreffende apparaat-type. Vaak is er ook een optie om die instellingen over te nemen van het Ziggo WiFi. Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen. Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten. met vriendelijke groet, Reinder Mulder Medewerker vraagbaak *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten bedankt voor uw antwoord. Maar het lukt me niet om het access point te bereiken. Ik heb inderdaad een tp-link switch, met een kabel naar de PC en een kabel naar het tp-link access point. Mijn ziggo modem is een Cisco. Het access point was zodanig ingesteld dat de naam gelijk was aan de modem naam Ziggo75570 met de toevoeging v1 (dus Ziggo75570-v1) het paswoord was gelijk aan die van het ziggo modem. Een handleiding van dit apparaat heb ik niet (meer).Het is voor mij onmogelijk om gerichte hulp te bieden zonder handleiding of typenummer en zonder toegang tot uw netwerk. U zult het met de handleiding moeten doen. Gelukkig zijn die bijna altijd op internet te vinden. Kijk bijv hier: https://www.tp-link.com/nl/support/download/ en dan even bladeren naar: Voor Thuis > Netwerkuitbreiding > Access Points Ik verwacht dat uw Cisco router ook een beheer-pagina heeft waarop u kunt nagaan wat het IP-adres van het access point is (een switch voor thuisgebruik heeft geen eigen IP-adres). Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen. Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten. met vriendelijke groet, Reinder Mulder Medewerker vraagbaak *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies