Al enige tijd kan ik bepaalde videos niet (meer) via Firefox bekijken. Ik krijg dan de melding dat de browser de video niet kan afspelen. Ik gebruik Firefox Release 89.0.2 Firefox Release June 23, 2021. Natuurlijk met de laatste updates. MVG F. PolanenBeste F. Polanen, Aan de link van de Youtube-video te zien is het een videostream die gebruik maakt van de VP9-codec. Op Internet is te vinden dat Firefox de sites die met VP9 WebM codecs 4K-streamen niet ondersteund. Firefox rekent op systeem met een grafische hardware controller waar het gebruik van kan maken. Zo niet dan moet het via software geregeld worden en daar heb je een krachtig systeem voor nodig. Je kunt het toch forceren door: Tik in de Firefox zoek veld: about:config Accepteer het risico Zoek: webm Je krijgt een aantal resultaten. Zoek naar: media.mediasource.webm.enabled Als deze op False staat kun je met de pijtjes geheel rechts de status wijzigen naar: True. Ben benieuwd wat het resultaat is. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste Aad, Helaas stond media.mediasource.webm.enabledal op true (zie bijlage voor de waarden die ik vond). Met vriendelijke groeten JohnBeste John, Ok, zo eenvoudig is het dus niet. We hebben de link naar de video op meerdere systemen, al dan niet met een aparte grafische processor, getest met een Full HD-scherm (1920*1080) en hebben geen enkel probleem ervaren met Firefox versie 89.0.2. Het verwerken van VP9-videobestanden is integraal onderdeel van Firefox. De enige conclusie kan dan zijn dat er toch iets niet goed is met de installatie van Firefox op het betreffende systeem. Het voorstel is dat Firefox compleet verwijderd wordt en opnieuw geïnstalleerd. Werkt de link trouwens wel met Edge of Chrome? In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Het voorstel is dat Firefox compleet verwijderd wordt en opnieuw geïnstalleerd. zo gezegd, zo gedaan. Het resultaat is zo niet erger als het was. de boodschap dat de browser de video niet kan afspelen is weliswaar verdwenen maar geen beeld. wel een draaiende cirkel. verder geen reactie. ik heb het wel 10 min uitgehouden zonder resultaat. onder Chrome gaat overigens alles goed zonder dat ik een aanpassing heb hoeven te verrichten. Met vriendelijke groeten JohnBeste John, Duidelijk dat je systeem problemen heeft met Firefox icm het afspelen van video’s met het VP9-formaat. Goed te horen dat het wel werkt met de Chrome-browser. Kun je wat specificaties van je systeem geven (processor, hoeveelheid geheugen, SSD of HD met beschikbare vrije ruimte) en wat is de resolutie van je scherm (HD, FHD, QHD, 4K). Een merknaam en typenummer van het systeem is ook goed. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten ZIE BIJLAGEBeste John, Mooi systeem, niets mis mee Een andere tip van mensen die last hebben van videoweergave met Firefox. Zoek via about:config naar vp9 Zet “media.wmf.vp9.enabled” op False. Herstart Firefox en test resultaat. Weergave moet dan via een andere codec plaats vinden. Daarna kun je kijken of het met True ook weer werkt. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten wat vind je van het beeld?Beste John, Ik neem aan dat de bovenste foto van de bijlage het beeld is dat gegeven wordt met “media.wmf.vp9.enabled” op False. Dat biedt dan dus ook geen soelaas. Er is in je systeem mogelijk een conflictsituatie ontstaan met een andere codec of iets dergelijks. Bij dit soort fouten, waarbij het eliminatieproces geen oplossing biedt, is het nodig om terug te gaan naar een vorig herstelpunt. Je geeft aan dat dit probleem enige tijd terug is ontstaan. Wellicht kun je je herinneren op welke datum het probleem zichtbaar is geworden. In de lijst met herstelpunten kun je dan zien welk herstelpunt voor die datum ligt en daarnaar teruggaan. Een andere optie, als er geen herstelpunten meer beschikbaar zijn, is software die net voor de fout is geïnstalleerd te deinstalleren. Voor Microsoft updates kun je dit doen via Geschiedenis van updates weergeven. Als dat allemaal niet werkt of teveel moeite vindt dan kun je ook besluiten Firefox vaarwel te zeggen en met Chrome verder te gaan. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten +Aangezien ik van alles heb geprobeerd en alleen (sommige) video's niet werken onder Firefox terwijl deze WEL werken onder Chrome...heb i besloten om maar op de oude voet verder te gaan. Als een film niet onder Firefox werkt,probeer ik het wel onder Chrome. Het is al zolang geleden dat dit probleem begonnen is dat ik niet meer weet wanneer dat was. Terug gaan naar een vorig herstelpunt is geen optie. We gan wachten op Windows 11 en hopen dat het probleem dan vanzelf overgaat. Bedankt voor alle hulp en inzet. Met vriendelijke groeten JohnBeste John, Voor Firefox worden op Internet diverse problemen met VP9 bestanden gemeld. Daar zit een zwakke plek. Maar met Chrome werkt alles, dus er is een oplossing. Waar geen herstelpunten mogelijk zijn adviseren we een verse installatie van Windows met behoud van data en applicaties. Als je niet wilt opgeven dan kun je dat ook nog proberen. Dan zou ik, voor dat je die actie uitvoert, Firefox deinstalleren. De verse Windows 10 regel je door een iso-bestand op een USB-stick (8GB) te zetten en vanaf daar de setup te draaien. Link: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Kies voor Hulprogramma downloaden = Media Creation Tool. Start dat programma, de rest spreekt voor zich. Windows 11 is ook een optie maar dat wordt pas eind dit jaar/begin volgende jaar. Succes. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies