Sinds een of twee dagen krijg ik mailtjes naar gmail-adressen retour met de mededeling: 550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to pass authentication checks. To best protect our users from spam, the message has been blocked. Wat kan de oorzaak zijn? En wat is er aan te doen?Google heeft zijn controles verscherpt. Als je de hccnet server als smtp server instelt zou het probleem opgelost kunnen zijn. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Nu staat mijn account als POP/SMTP ingesteld. Maar dat blijkt dus niet afdoende. Het wijzigen van de huidige poort 25 naar 993 krijg ik steeds een foutmelding. Wat te doen?Voor de correcte instellingen kijk op hcc.nl/faq-hccnet Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste Jan (of collega), Het probleem blijkt hardnekkig. Wat ik ook wijzig aan de accountgegevens bij uitgaande mail - de gewijzigde gegevens kunnen niet worden opgeslagen en de foutmelding blijft komen: Serverfout: 550 5.7.1 <...@gmail.com>. Relaying denied. Proper authentication required. Wat kan ik nog eens proberen? Hans van de VenOp https://www.hcc.nl/helpdesk staan een aantal mensen die U misschien kunnen verder helpen met hulp op afstand. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Jan Damen Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Ik begrijp dat het ticket gesloten werd, maar het lijkt me toch goed om te laten weten hoe het me na het laatste advies is vergaan. De verwijzing naar de pagina met telefoonnummers van de helpdesk was nuttig. Weliswaar gaf de student bij ROC A12 Ede aan totaal geen verstand van dit soort zaken te hebben, maar de eerst vermelde naam van de seniorenacademie was hulpvaardig. Ik moest beslist mijn uitgaande mail niet via een server van hcc laten lopen maar via onze provider Ziggo. (Wel vreemd: bij mijn vrouw functioneert smtp.hccnet.nl perfect en bij mij stond smtp.chello.nl vermeld - wat een voorloper is van Ziggo.) Diverse varianten bleken onwerkbaar, waaronder verificatie met de correcte inlogcodes van mijn hcc-mail. Uiteindelijk vond ik een variant die een week heeft gewerkt maar sindsdien weer regelmatig tot foutmeldingen leidt. Grote ergernis derhalve. Binnenkort hoop ik over te stappen naar KPN als provider. Wanneer daarmee de problemen niet verholpen zijn ga ik ons lidmaatschap bij HCC beƫindigen.Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Jan Damen Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies