De laatste 18 maanden krijg ik met een zekere regelmaat, minimaal 1x per maand, een bericht van KPN dat mijn email accounts bij KPN zijn geblokkeerd om dat derden zich of toegang hebben verschaft tot mijn accounts of geprobeerd hebben dit te doen. En elke keer moet ik weer een nieuwe wachtwoord verzinnen. Zeer irritant. Vandaag heb ik getracht bij KPN te achterhalen wat de oorzaak hiervan is. Ik kreeg de volgende reactie: "Bedankt voor uw reactie. Waarschijnlijk maakt u gebruik van een VPN verbinding waarbij de herkomst van verbinding regelmatig wisselt tussen verschillende landen. Wanneer dit het geval is adviseren wij u de VPN verbinding niet te gebruiken bij het raadplegen van uw mailbox of het wisselen tussen de landen uit te schakelen. Ook kunt u ervoor kiezen de VPN in zijn geheel niet meer te gebruiken. Wanneer u geen gebruik maakt van VPN, heeft u wellicht een oud wachtwoord opnieuw gebruikt. Wanneer dit het geval is adviseren wij u het wachtwoord van uw mailbox opnieuw te wijzigen en te kiezen voor een complex en niet eerder gebruikt wachtwoord. Gebruik zowel letters, cijfers als bijzondere tekens (&, ?, #, !, %, enz.), dat maakt uw wachtwoord veiliger." Wat mij bevreemdt is dag zij adviseren VPN in het geheel niet te gebruiken. Mijn vraag is herkent u "mijn" probleem en deelt u de visie van KPN om geen VPN te gebruiken? Graag lees ik uw reactie. Met vriendelijke groet, Joop HartongHet is niet zozeer het gebruik van VPN als wel wat voor effect dat heeft op Uw ip-adres wat herkend wordt door de website. Veel websites zien het als onveilig wanneer hetzelfde account telkens vanaf een ander ip-adres komt. Ik krijg ook regelmatig waarschuwingen als ik van een HCC locatie op mijn Gmail inlog. Gelukkig heeft het bij mij nog niet tot een blokkade geleid. Dus als U niet in staat bent om een vast ip-adres te gebruiken bij Uw VPN implementatie is het misschien beter om geen VPN te gebruiken. Verder voegt de versleuteling van de VPN weinig toe op de versleuteling die toch al plaats vindt door de certificaten in een HTTPS verbinding. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Jan Damen Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies