Beste Bert, Bij deze de vraag: Gisteren middag de update geïnstalleerd, en meteen was ik de dicteerfunctie kwijt. Vooral omdat de type vaardigheden bij mij hoogstens rudimentair aanwezig zijn, mis ik deze functie enorm. Op mijn werk had ik al het genoegen van een zeer bekwame dictafoniste, die mij rapporten uitwerkte. Toen ik in een grijs verleden begon de dicteerfunctie op de iPhone en Mac te gebruiken moest ik een Nederlands woordenboek downloaden. Voor Frans Duits en Engels meen ik me te herinneren dat dat niet nodig was. Maar ook de vreemde talen heb ik geprobeerd en die doen het geen van drieën. Gelukkig werkt het op mijn MacBook Air nog wel goed. Graag zie ik de oplossing tegemoet. MVG HenkBeste Bert, Nog een aanvulling. Gisteren zag ik dankzij een rood ééntje bij de instellingen app, dat de update nog voltooid diende te worden met de Siri configuratie. Hierdoor aangemoedigd kwam ik op scherm een van die configuratie de 1e vraag van 5 tegen: "zeg hé Siri tegen je iPhone" En iedere keer krijg ik dan antwoord "Siri begrijpt dat niet helemaal. Probeer het nog een keer. " De stappen twee tot en met vijf waren in het geheel niet bereikbaar . Toen ontstond twijfel of de microfoon nog wel werkte. De Dictafoon app werkte echter goed. Toen nog gekeken bij de instellingen van Siri en daar alle knoppen op groen gezet. Geen ander resultaat dan hernieuwde vraag om siri te configureren. Geen oplossing. iOS herstart helpt zowaar, met dien verstande dat de notities niet lokaal maar in de cloud verschijnen. Agenda item dicteren is wel lokaal te zien!!!! Mijn bange vermoeden werd werkelijkheid. De kranen naar de Cloud zijn weer open gezet terwijl ik die juist met zoveel toewijding had gesloten. Van de 5 GB is intussen 3,1 GB door foto's ingenomen (hoewel de legenda van de doet vermoeden dat het heel weinig foto's betreft (lichtgeel) en donkergeel juist duid op 3,1 BG documenten . Acht andere apps nemen nog bescheiden ruimte in. Bij dat het gelukt is het dicteren terug te brengen, maar verontrust dat Apple andermaal niet met zijn poten van mijn instellingen kon afblijven. Mvg Henk en dank voor het meedenkenHenk, Bedankt voor je aanvulling. Typisch inderdaad waarom zo’n dicteerfunctie weer ineens gekoppeld moet worden aan icloud. Als je icloud weer uitzet verdwijnt dan weer die dicteerfunctie of was het alleen iets wat bij de upgrade aan siri en het opnieuw opstarten was gekoppeld? Met vriendelijke groeten Bert van Dijk, vrijwilliger http://apple.hcc.nl Ontvang elke maand onze iPad/iPhone tiplijst via http://apple.hcc.nl *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Bert, Ik heb niet het idee dat ik de iCloud heb aangezet of uitgezet. (Hoofdkraan) Sinds vorige calamiteit heb ik wel Mail, contacten, agenda, foto's, bestanden, muziek etc. dicht gezet omdat ik er het nut niet vond opwegen tegen de complicaties. Zoek mijn iPhone kan ik nog wel waarderen. Het dicteren kwam weer terug toen ik in het instellingen menu op een plek kwam waar de bovenste van 3 knoppen nog grijs was. Deze heb ik naar ook groen geschoven omdat ik daar een gunstig effect van verwachtte, hetgeen bleek te kloppen. Helaas geen screenshot van gemaakt. Die plek kan ik met geen mogelijkheid terugvinden bij instellingen van cloud, siri of dicteren. Kan die wijziging in de instellingen ook het instellingen menu drastisch hebben gewijzigd? Wel vond ik bij Apple ID>iCloud helemaal naar beneden scrollend een knop op groen: "toegang tot iCloud gegevens op het internet ", met een interessante (wijziging ingaande 16.2) toelichting op de navolgende webpagina: https://support.apple.com/nl-nl/HT212523 Als ik ooit over dit trauma heen kom kan ik nog wel eens met die knop gaan experimenteren. Er blijkt nog een flink aantal apps toegang tot de Cloud te gebruiken maar Siri en dictafoon staan in elk geval uit. Van de apps die wel aanstaan ontgaat me het nut maar is geen reden me er druk over te maken. Mvg HenkHenk, Bedankt voor je reactie. Mooi dat het is opgelost. Met vriendelijke groeten Bert van Dijk, vrijwilliger http://apple.hcc.nl Ontvang elke maand onze iPad/iPhone tiplijst via http://apple.hcc.nl *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies