In juni is 5 jaar oude Medion PC tijdens normaal gebruik uitgevallen en vanzelf in Bios opgestart, waar niet valt uit te komen. Als deze langere tijd uit staat, start deze ogenschijnlijk normaal op, maar valt toch weer uit, ook indien niet gebruikt. Geprobeerd met herstel punt, zonder succes. Op aanraden tijdens HCC dag afgelopen zaterdag een USB Windows 12 opstart medium gemaakt. Windows start onvoldoende lang op om dit vanuit werkende Windows uit te voeren. Met diverse Windows opstart en herstel mogelijkheden ook geen succes, terwijl wel de usb Windows optie en zelfs de herstel partitie op de HD gevonden kan worden, maar systeem geeft aan dat daar geen hardware gegevens gevonden kunnen worden. Een en ander blijft in eeuwige loop zitten, na keuze systeem herstellen in plaats van nieuwe installatie, waarbij ik alles kwijt zou zijn. Ik weet niet hoe nu verder.Wanneer de pc uitvalt, kun je 'm dan meteen weer opstarten (of doet 'ie dat zelf meteen weer)? Doen de koelventilatoren het? Is het koelblok van de processor niet te stoffig? Wanneer het biosscherm openstaat, is dan alles ingevuld zoals het zou moeten/zoals je zou verwachten, dus geen 'ontbrekende hardware' of minder geheugen dan voorheen? Heb je de kast al eens opengemaakt en de diverse stekkers wat aangedrukt, en de geheugenmodules ook wat aangedrukt? Zo op afstand een (hardware?)probleem oplossen gaat zonder (veel) verdere info niet eenvoudig. Met vriendelijke groeten, Peter *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Kast opengemaakt en alles aangedrukt, ook geen grote hoeveelheden stof aangetroffen, voor zover ik het kan beoordelen is bios ogenschijnlijk goed ingevuld. Opstarten na uitval gaat vanzelf en meestal naar Bios, waar die niet uitkomtDan neem ik aan dat je de tips op deze pagina: https://community.medion.com/t5/FAQs/How-do-I-fix-boot-errors-on-Windows-10-and-11/ta-p/143254 al geprobeerd hebt. Zitten er meerdere schijven in die pc, en als dat het geval is, klopt de opstartvolgorde ook nog bij het opnieuw starten? Ik begrijp dat de pc ook niet wil 'doorstarten' wanneer je van een extern medium start (is dat een cd/dvd of usb?). Wat je ook kunt proberen, wanneer er meer dan 1 reepje geheugen in zit, om met slechts 1 reepje op te starten, en wanneer de fout weer optreedt, het andere reepje te gebruiken. Ik zou dan eigenlijk een blue screen verwachten, maar je weet het nooit. Met vriendelijke groeten, Peter *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies