Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Internet of TV probleem?

Oplossing

Ik woon deels in Frankrijk en deels in Nederland. Daarom gebruik in NL-Ziet om in Frankrijk Nederlandse TV programma's te zien. In heb in beide landen internet via glasvezel. Ik heb NL-Ziet op mijn TV en op mijn laptop aangesloten.

NL-Ziet draait meestal goed maar soms valt het geluid even weg en staat het beeld stil. Als dat heel af en toe gebeurt valt daar mee te leven maar als dat een langere periode gebeurt is dat irritant en schakel ik de TV uit en pak mijn laptop. Op mijn laptop heb ik nooit dit soort problemen. de laptop staat dan 2 m van mijn TV vandaan.

Om het probleem op te lossen heb ik een WIFI range extender gekocht en die halverwege mijn TV en de Internet box geplaatst maar die lost het probleem niet op. Het probleem treedt op als ik op mij laptop zie dat het signaal wat zwakker is (Op het WIFI icoontje zie ik 3 boogjes i.p.v. 4)

Elke suggestie om het probleem op te lossen is welkom.

beste victor, kijk je op je tv via kabel naar kanaal nederlandziet of stream je laptop beeld naar de tv. dat is mij niet duidelijk
de kanalen op je tv worden door provider gestreamd met duidelijke keuzen hoe goed het signaal moet zijn. dat is voor de hooft kanalen nartuurlijk beter dan voor de internet kanalen.
als je tv via kanalen kijkt en de tv ook op wifi zit met je de bandbreedte van de wifi eens nalopen of hij wel zoveel tegelijk kan.
wat is je aansluit breede?
groet hans

Met vriendelijke groet,

Uw vraagbaak vrijwilliger

*****Disclaimer***** vraagbaak
Dit bericht is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Indien u dit bericht per ongeluk heeft ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de verzender op de hoogte te stellen. Het vermenigvuldigen of verspreiden van een bericht dat niet voor u is bestemd, is niet toegestaan. Aan de inhoud van dit bericht en de bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen. HCC!Seniorenacademie is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van onvolledige of incorrecte informatie in e-mailberichten.


Hans,

Ik kijk TV draadloos en heb een 600 MB/Sec Internet. De laptop is ook draadloos aangesloten. Ik stream geen signaal naar de TV via een chromecast. Alles wat ik doe gaat via WIFI.

oke, staat de tv op de standaard resolutie, hoe is het wifi signaal bij de tv of wissel eens van resolutie kijken of het dan ook niet goeed gaat.
storing van de wifi geeft meestal stoppen beeld voor een moment totadat de buffer weer geladen.
het lijkt erop dat de tv de dus onvoldoende de buffer kan laden, zeker als je hd ingesteld hebt.
de resolutie verlagen is meestal de oplossing.
gr hans

Met vriendelijke groet,

Uw vraagbaak vrijwilliger

*****Disclaimer***** vraagbaak
Dit bericht is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Indien u dit bericht per ongeluk heeft ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de verzender op de hoogte te stellen. Het vermenigvuldigen of verspreiden van een bericht dat niet voor u is bestemd, is niet toegestaan. Aan de inhoud van dit bericht en de bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen. HCC!Seniorenacademie is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van onvolledige of incorrecte informatie in e-mailberichten.


De TV heeft full HD resolutie, net als mijn laptop. Bij mijn laptop komen de haperingen niet (of nauwelijks) voor.

maar probeer eens lagere resolutie op de tv. als die daar ook hapert ligt het aan de tv
gr hans

Met vriendelijke groet,

Uw vraagbaak vrijwilliger

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Internetsnelheid
printer en internet
met opnieuw opstarten geen beeld
harde schijf niet te lezen
Train Simulator Classic 2024
Artikel details
Artikel ID: 4749
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 26/05/2025 11:10:16
Aantal bekeken: 42
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies