Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


taakbalk weigert willekeurig

Oplossing

Vraag:

De iconen op taakbalk werken soms wel en soms niet.
Ik heb de probleemoplosser "aka.ms/diag_StartMenu" laten lopen en kreeg het volgende resultaat:tegeldatabase is beschadigd / niet opgelost. Wat nu?
Ook bij het afsluiten komt regelmatig de mededeling dat er nog programma's lopen en er dus niet afgesloten kan worden. Terwijl alles alle zichtbare programma's zijn afgesloten.

Antwoord:


Ik wil je de pagina meegeven via onderstaande link.

http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/has-your-windows-10-start-menu-stopped-working-here-are-four-ways-to-fix-it-11364000314532

Vrager:

De procedure uit bovenstaande link gevolgd, maar krijg bij het invoeren van de gekopieerde link:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Een foutmelding dat de opdracht niet bestaat.
Ook invoeren zonder de spaties helpt niet.

Iemand anders gaf het advies om in Windows PowerShell de volgende regels in te voeren:
DISM.exe/Online/Cleanup-Image/ScanHealth
DISM.exe/Online/Cleanup-Image/CheckHealth
DISM.exe/Online/Cleanup-Image/RestoreHealth
sfc/scannow

Ook hier foutmeldingen bij alle regels.
Hoe nu verder?

Beantwoorder:

Heeft u de tweede optie al gebruikt?
Zo niet dan graag die oplossing proberen uit te voeren.

Als deze optie niet werkt dan neemt u contact met ons op.

Vrager:

Ook de tweede optie geeft geen oplossing.
Behalve de problemen met de taakbalk zijn er ook nog andere storingen.
Als ik in in fotomap enkele foto's verwijder blijven die staan tot ik uit de map ga en na opnieuw openen zijn ze dan wel weg. Was niet voor de problemen met de taakbalk.
Ook opende een website pagina niet. Werkte pas weer na opnieuw opstarten.
Bij het afsluiten via CTRL/ALT/Delete en dan rechts onder klikken op afsluiten als de Windows icoon niet werkt krijg ik het volgende bericht:

2 apps worden gesloten en de pc wordt afgesloten
Klik op annuleren om eerst alles waar u mee bezig was op te slaan.

Task Host Window
Achtergrondtaken worden gestopt via de takenhost

Task Host Window
Achtergronden worden gestopt via de takenhost. (Microsoft WindowsPlug and PlayDevice Install Reboot Required)

In PowerShell heb ik na wat pogingen nog wel de volgende opdrachten succesvol ingevoerd:

sfc/scannow

dism.exe/Online /Cleanup-Image /ScanHealth

dism.exe /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

dism.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Dat leek even goed te gaan, maar een dag later was het weer mis.

Hopelijk zit er in deze iets uitgebreidere info een tip voor de oplossing.

Beantwoorder:

Windows 10 Start Menu Probleem Oplossen met Powershell
Als je het startmenu in Windows 10 niet kunt openen, dan kun je deze oplossing proberen het probleem op te lossen.

1 Klik met de rechtermuisknop op de start knop.

2 Klik op "Opdrachtprompt (administrator)".

4 Plak de volgende opdracht in de opdrachtprompt:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml"}

5 Druk op "Enter".

6 Wacht tot PowerShell klaar is met het uitvoeren en voltooien van de opdracht.

Er kunnen een aantal fouten (in rode kleur) verschijnen. Je kunt deze fouten gewoon negeren.

Hopelijk zal het startmenu van Windows 10 weer normaal werken, wanneer dit klaar is.

Vrager:

Alle bovenstaande adviezen haalde jammer genoeg niets uit.
Een paar dagen terug kreeg ik echter een automatische update update van Windows. Vanaf dat moment was het probleem opgelost. Ik heb bewust enige dagen gewacht voordat ik dit schreef om te zien of het permanent goed ging. Dat blijkt tot nu toe het geval.
Voor mij is het probleem nu opgelost. Dank voor de gegeven adviezen.

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen kan niet updaten
Windows 10 - Functioneren van Taakbalk
Foutmelding bij het installeren van apps
startknop werkt niet in Windows 10
Update naar 1703 (creators update)
Artikel details
Artikel ID: 731
Categorie: Windows 10
Datum toegevoegd: 11/03/2018 07:18:07
Aantal bekeken: 230
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid