Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Menu jpg bestand openen verloopt traag

Oplossing

Indien ik met een rechter muisklik op een jpg bestand het bijbehoren menu er uit wil rollen, duurt dat 2 minuten. Daarna verloopt dat proces vlekkeloos. Bij andere bestanden bestaat dat probleem niet. Ik vind dat heel hinderlijk, als ik de naam wil wijzigen of met een ander programma wil openen.
Graag een oplossing. Bedankt


2 minuten is wel heel lang. Heeft u dit alleen bij jpg bestanden ?
De right context menu, zoals dat heet, zou vrijwel direct naar voren moeten komen, ongeacht het soort bestand.






Gezien er al langere tijd geen reactie is op deze vraag moet ik er van uit gaan dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Oei, helaas niet!!! Mij steeds voorgenomen te checken, of ik dit alleen met een jpg bestand heb. Neen, ook met PNG en GIF bestanden. En heel vreemd niet met het BMP bestand.
+ sowieso ook niet de "gewone" mappen en andere bestanden als Word en Exel enz.

Het is wel zo, dat indien ik het menu (via de rechter muisklik)een jpg, gif of png bestand heb geopend, daarna de menu's via de rechter muisklik snel geopend worden.

Doch altijd, nadat ik de computer afsluit en opnieuw opstart en voor de eerste keer het menu met de rechter muisklik moet openen, dan voltrekt zich dat bij de genoemde bestanden heel langzaam. De 2 minuten zijn wat overdreven, Ik heb het klokje er bij gehouden. Het is precies 36 seconden. Maar ja, toch te lang.....


ik zou graag wat meer informatie van u ontvangen:

Hoeveel RAM-geheugen heeft uw laptop ?
Wat is de processor snelheid ?
Hoe groot is het bestand waar u op klikt, met de rechtermuis ?
Welke Windows versie heeft u ?
Welk programma is geassocieerd aan het type bestand ?

De specificaties kunt u vinden onder Instellingen > Systeem > info
Het geassocieerde programma onder Instellingen > Apps > Standaart Apps.






Bedankt voor uw snelle reactie!
RAM geheugen: 8,00 GB
Windows 10 home 64-bits besturingssysteem, x64-processor,
Processor : Intel Core i3-7100 2,40GHZ
Grootte bestand: 356kb
Programma/app: foto's




Wij hebben zelf het probleem niet kunnen na bootsen. Wat wij wel zouden willen vragen is of u de foto's probeert te openen die op uw computer staat of staan ze op een externe schijf. Zoals een USB stick en DVD. Wij zouden ook willen weten of u indexeren heeft aan staan.





1. "u de foto's probeert te openen die op uw computer staat of staan ze op een externe schijf. Zoals een USB stick en DVD"
antwoord: beiden. Zowel vanaf de harde schijf van mijn laptop als een externe schijf.
2. " of u indexeren heeft aan staan."
antwoord: Ik ken deze optie niet. Graag uw uitleg, hoe ik daar achter kom.

Aanvullende toelichting:

1. Het gaat er niet om de afbeelding te openen. Indien ik op de linker toets klik opent de afbeelding snel.
Het gaat om de "right context menu". Om bv de naam van de afbeelding te wijzigen, of de afbeelding met een ander programma te openen enz.

2. Ik heb inmiddels ook een andere muis uitgeprobeerd. Doch ook dan ontstaat het zelfde probleem.


Heeft u misschien ook Bluetooth op uw laptop ?





Ja, ik heb ook Bluetooth op mijn laptop.


We kwamen uit om dit uit te proberen, mogelijk is de bluetooth de boosdoener van uw probleem.

Download ShellExView naar bijvoorbeeld het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op shexview.zip(http://www.nirsoft.net/utils/shexview.zip) en pak dit bestand vervolgens uit.
Klik vervolgens met de rechtermuisknop op shexview.exe en kies voor uitvoeren als administrator.
Kies in het menu nu voor Options en klik op Filter by Extension Type, en selecteer vervolgens alleen de optie Context Menu.
In de lijst die verschijnt zie je nu items met een roze achtergrond, dit zijn de rechtermuisknop items die door third party software zijn toegevoegd.
Druk op de CTRL toets en selecteer alle items met de roze achtergrond, klik vervolgens op de rode knop linksboven in het scherm.
Klik in het menu wederom op Options en klik op Restart Explorer.

Kijk nu of de traagheid bij de rechtermuisknop verdwenen is.






Gezien er al langere tijd geen reactie is op deze vraag moet ik er van uit gaan dat de vraag voldoende is beantwoord.



*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hectische periode ligt achter muj en heb zodoende het laatste antwoord niet junnen uit proberen. Ik ben nu op vakantie en hoop begin juni weer terug te zijn. In juni wil ik toch nog reageren, of het gelukt is.

Prima.
Graag horen we dan van u.





Zeker, u hoort van mij!! ?

Het probleem is opgelost. Ik heb precies de stappen gevolgd, die u heeft aangegeven. Voordat ik de computer weer opnieuw wilde opstarten kreeg ik nog welde foutmelding: Bestandssysteemfout 2144927439. Alle pictogrammen op mijn bureaublad en in de taakbalk waren verdwenen. Op dat moment schrok ik wel. Doch na het opnieuw starten van de computer doet alles weer als een zonnetje. Ik ben dus heel gelukkig met uw oplossing. Bedankt voor uw deskundigheid en geduld.
Ik ben alleen benieuwd, wat de oorzaak is van het probleem en hoe kan ik zulke problemen voorkomen.



Goed dat het nu is opgelost. Ik vermoed dat de bluetooth koppeling in het context menu de boosdoener is, vanwege mogelijke voorbereiding op verzenden naar een apparaat.


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Menu jpg bestand openen verloopt traag
Problemen met o.a. openen foto's
Clonen HDD met Acronis
Backup maken van mailberichten
achtergrond afbeelding kleur bewerken
Artikel details
Artikel ID: 805
Categorie: Windows 10
Datum toegevoegd: 23/06/2019 09:40:46
Aantal bekeken: 182
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies