Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Digitaliseren diskette

Oplossing

Graag wil ik een aantal TDK-diskettes overzetten op CD.
Kan dat en zo ja hoe ga je dan te werk ?
Ik beschik over een DENON cassette tape deck.

Beste Arie,

Ik neem aan dat u TDK cassettes bedoelt, waar muziek of dergelijke op staat dat u op cd wilt hebben.

U heeft daarvoor deze kabel nodig :

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/2/8/9/9200000018979827.jpg

Die sluit u aan op de uitgang van uw tape deck en de ingang of microfoon ingang van uw computer.
Verder kunt u met Audacity de bron opnemen.

Een beschrijving van dit alles vind u ook hier :

https://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/149847-audacity-live-audio-recorder.html

en hier :

https://www.gerbengvandijk.nl/het-geluid-opnemen-via-windows-10-audacity/

We horen graag of het lukt.


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Geachte heer van der Well,
Dank voor uw snelle reactie.
Ik heb de geadviseerde kabel gekocht en toegepast. Tevens heb ik met succes AUDACITY kunnen downloaden.
Bij de geadviseerde instellingen kreeg ik steeds foutmeldingen:
"Fout bij openen van opname-apparaat. Foutcode -9999. Unanticipated host error". De toelichting op deze foutmelding gaf mij geen duidelijkheid.
Als ik de instelling bij Host van MME wijzigde naar Windows WASAPI en bij apparaat wijzigde van Speakers (real tek high def audio) naar Speakers (real tek high def audio) (loopback) dan was de foutmelding verdwenen en kreeg ik de pagina met blanco geluidssporen.
Verder ben ik niet kunnen komen: ik heb de recorder aangezet en dan zou de geluidsopname in mijn computer moeten beginnen en zou dat m.i. ook zichtbaar moeten zijn in de geluidssporen op het scherm, maar niets van dat alles.
Moet er nog iets meer worden ingesteld alvorens het programma AUDICITY gaat werken?
Ik ben benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Arie den Bleker

Beste Arie den Bleker

zijn uw drivers van realtek up-to-date en uw windows up-to-date.

U kunt het controleren door:
start menu, intellingen,beveiliging en updates

voor realtek, kijkt u bij configuratie scherm, en in configuratie scherm bij progamma's

Zou u voor ons een screenschot willen sturen van welke versie van realtek u heeft zodat wij kunnen controleren of die up-to-date is. U maakt een screenshot met Ctrl+alt+print screen

Met vriendelijke groet.

Jamal

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Jamal,

Bij controle bleken alle updates al te zijn bijgewerkt.
Wel bleek dat ik ook nog de Windows10 versie 19.03 kon updaten.
Dat heb ik gedaan, dus mijn computer is helemaal bijgewerkt tot versie 19.03.

Daarna heb ik geprobeerd een print-screen te maken van de pagina van het programma waarop bij het afspelen van de recorder geluidssporen zichtbaar zouden moeten worden nadat je de rode opnameknop hebt ingedrukt, maar
a. nog steeds zie ik geen geluidssporen, dus er wordt niets opgenomen en
b. bij het indrukken van de ctrl+alt+printscreen knop gebeurt er helemaal niets. Moet er in dat geval dan ergens een print zichtbaar worden, die ik naar jou kan toesturen?

Hartelijke groet,
Arie den Bleker

Beste Jamal,
Omdat ctrl+alt+printscreen niet werkte heb ik met het knipprogramma een kopie van het scherm gemaakt dat je bijgaand aantreft.
Misschien kom je er nu wel uit.
Groet,
Arie den Bleker

Beste Arie,

mogelijk heeft u dan niet de juiste bron gebruikt. Graag zouden wij met u een sessie 'hulp op afstand' willen uitvoeren, met behulp van Teamviewer. Dan kunnen wij op afstand controleren of alles correct staat ingesteld.

Zou u hiervoor contact met ons op willen nemen, via 010-436 437 5.
Dit kan elke werkdag, van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.00 uur.

met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Arie,

Na u op afstand geholpen te hebben en geconcludeerd te hebben dat een stekker niet juist zat, heeft dat echter nog niet goed geholpen. Wij gaan nu uw situatie nabootsen met de hoop er de juiste settings voor te vinden.

met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Arie,

Ik heb er thuis eens naar gekeken, en kwam tot de conclusie dat het bij mij allemaal automatisch werkte zonder iets vooraf in te stellen.

Probeert u eens Audacity opnieuw te installeren, en bij de installatie aan te geven voorkeuren / instellingen te wissen. U moet er daarvoor een vinkje zetten tijdens de installatie.

met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Dirk van Well,

Dank voor uw reactie. Uw instructie heb ik opgevolgd.
Aanvankelijk was er geen enkele verbetering, maar na enkele
probeersels had ik toch positief resultaat: geen foutcodes meer.
Ook heb ik wat met de stekkers zitten draaien. Mogelijk zat daar ook wat aanslag op, want dat leverde wel een beter resultaat op.

Nu mijn volgende probleem: Het lijkt erop dat ik nu dus wel kan opnemen, maar hoe kan ik dat opslaan en later weer afspelen? Opslaan heb ik gedaan door te exporteren in een mp3-bestand.
Ik heb reeds MP3 bestanden (die ik van internet heb gedownload) op mijn computer staan en die speel ik reeds zonder problemen af op mijn computer, maar de mp3 bestanden die ik maakte in audacity die worden niet door mijn computer ondersteunt zegt mijn computer. Dat is gek !
Vraag is dus: hoe leg ik een opname vast om die later te kunnen afspelen?

Hartelijke groet,
Arie den Bleker

Beste Arie,


Excuses voor de late reactie.

Wij hebben hier van alles geprobeerd, maar als we een MP3 exporteren vanuit Audacity kunnen wij het overal mee afspelen.

Een paar vragen:
1) Met welk programma probeert u het bestand af te spelen?
2) Windows Media Player, VLC?
3) Lukt het wel om het bestand opnieuw te openen in Audacity en het daarin af te spelen?
4) Heeft u geprobeerd om het bestand te exporteren als OGG?
5) Is het mogelijk dat u het bestand naar ons opstuurt per e-mail? ict.academie.pameijer@gmail.com

Ik hoor het graag; ook als het wel werkt.


Met vriendelijke groet,

Raoul

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Raoul,
Ook bij mij heeft het lang geduurd op uw bericht te reageren omdat ik een paar keer geprobeerd heb een oplossing te vinden maar dat is me niet gelukt.
Voor het afspelen kiest mijn computer zelf een programma, denk ik. Wel heb ik een nieuwe versie gedownload van Windows Media Player VLC maar ook daarna gebeurt ter niets.
Overigens zie ik op Audacity bij het opnemen ook niets bewegen of veranderen. De geopende pagina blijft onveranderd. Je ziet dus niet dat de computer/Audacity ergens mee bezig is.
Ik kan daarna wel het programma exporteren. Dat heb ik gedaan, nu op jouw advies ook in OGG.
Ik stuur naar het opgegeven e-mailadres opgeslagen bestanden in mp3 en in ogg.
Daarna het opgeslagen bestand openen en afspelen lukt mij nog steeds niet.
Ik doe vast iets fout maar weet niet wat.
Hartelijke groet,
Arie den Bleker

Beste Arie,

Bij de bestanden die u ge-emaild heeft is geen audio opgenomen. in Audacity is niet het juiste opname apparaat gekozen, dit gaat als volgt.

1. Start Audacity op.
2. Kijk onder de play en opname knoppen, hier staan 2 uitklap balken met een microfoontje en speaker icoontje ervoor.
3. Selecteer onder het microfoon icoontje uw Denon Cassette Tapedek.
4. Klik op opnemen in Audacity, en play op uw Tapedek.

Als u nu een audiospoor ziet zoals gezien in de bijlage gaat het goed, Audacity neemt de bestanden op, dit duurt even lang als de duur van het bestand zelf. Terwijl dit gaande is moet u een spoor zien van audio die opgenomen word zoals gezien in de bijlage, als u dit spoor niet ziet heeft u het verkeerde opnamen apparaat gekozen.

Is het audio spoor opgehouden? dan kan uw de opname beƫindigen en exporteren.

U kan alle opties proberen, dit zal geen nadelige bijwerking hebben op uw computer.
Als het niet lukt, stuur ons dan even een screenshot met de opties die u krijgt.

Met Vriendelijke groeten,
Willem

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

Bijlagen:
Knipsel.JPG Knipsel.JPG
Screenshot_20191001_111529.png Screenshot_20191001_111529.png

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen bestandenwachtwoord
Barcodes cd's inscannen.
nauwkeurigheid excel
Aanschaf nieuwe pc
Edge
Artikel details
Artikel ID: 839
Categorie: Muziek
Datum toegevoegd: 20/10/2019 09:02:19
Aantal bekeken: 10
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid