Sedert enige tijd bevriest mijn computer na ongeveer 15-20 minuten inactiviteit. Ik heb nogal wat tips op het internet gevonden en uitgeprobeerd maar niets werkt. De caps lock toets blijft bijvoorbeeld wel bedienbaar. Ook de screensaver blijft actief, maar zodra ik een toets aanraak, bevriest deze ook. Heeft iemand een gouden tip voor mij? Tja, er kunnen een hoop redenen zijn die deze problemen veroorzaken! Om te beginnen... Heeft u al de standaard onderhouds werkzaamheden al uitgevoerd? Bijv.. 'Schijfopruiming,' 'Foutcontrole,' 'Defragmentatie,' 'System File Checker.' Om de computer schoon te houden! En misschien een herstelpunt geprobeerd in systeemherstel? Misschien kunt u een herstelpunt uitvoeren, van een tijdje geleden, voordat de problemen zijn begonnen! Met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenBeste Fijn dat u reageert. Alle punten die aandraagt had ik al uitgevoerd maar dat heeft het euvel niet verholpen. Oude herstelpunten heb ik niet, omdat die onlangs zijn verwijderd nadat Microsoft een grote update had gedaan. Ook bij de versie 1803 bestond het probleem al.Beste heer/mevrouw Leuk die grote update van Microsoft… (KB3176938?) Heb net gelezen over een lotgenoot die min of meer hetzelfde probleem heeft als u. Die persoon had werkelijk bijna ALLES geprobeerd... (1 1/2 A4tje met Troubleshooters.) Tot op heden geen oplossing. Ik hoop niet dat u hetzelfde probleem heeft!! Probeert u eerst eens alle functies in energiebeheer aan te passen. Ik zeg niet dat dit het probleem is, maar dat het er wel mee te maken kan hebben. Als het probleem blijft, kunnen we dit uitsluiten! Configuratiescherm > Hardware & Geluiden > Energiebeheer > Instellingen voor beheerschema bewerken. Kies dan eens bij slaapstand ‘Nooit,’ zowel bij batterij als op netstroom. In dit menu ziet u ook ‘geavanceerde energie-instellingen wijzigen.’ Kies dan ‘standaardinstellingen voor schema gebruiken.’ Met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenBest heer Ik heb de aanwijzigen die je gaf doorgevoerd, maar zonder resultaat. Wel kan ik bijvoorbeeld de Windowstoets gebruiken, maar dan éénmalig, dan zit de pc weer vast. Omdat ik Windows 10 Pro heb, is "Instellingen voor beheerschema bewerken" niet te bereiken via het configuratiescherm, maar via het tandwieltje. Als ik bijvoorbeeld met de muis op Firefox klik na 15-20 minuten inactiviteit, krijg ik een wit scherm en de pc bevriest weer. Met vriendelijke groet, Via het 'tandwieltje,' 'systeem,' 'Energiebeheer & Slaapstand,' Heeft u Scherm & Slaapstand aangepast naar 'Nooit??' Standaard staat daar 15 minuten. Via 'Extra Energie-Instellingen (rechts!) Komt u toch nog in het menu, dat u niet kon vinden. Moet ik toch even zeker weten, hoor, want... Dit, in combinatie met een screensaver, kan wellicht voor conflicten zorgen, die leiden tot het bevriezen van de PC. Na 15 minuten. Anders zoeken we gewoon verder. *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenBeste
De slaapstand staat op "nooit". Bij mij staat onder geavanceerde instellingen "Harde schijf uitzetten" na 20 minuten. Ik heb dit al uitgeprobeerd door dit op 45 minuten te zetten. Ook heb ik dit op 0 minuten gezet maar ook geen resultaat Met vriendelijke groet,Beste Heeft u ook een geheugen check uitgevoerd ? Dit kan met een commando; MDSCHED die u kunt intypen als u op start heeft geklikt. Met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenHallo Dirk, Ik kende de geheugenscan niet. Deze heb ik nu uitgevoerd en krijg daarna de melding dat er geen fouten zijn. Vriendelijke groet,Beste Graag willen wij kijken naar de configuratie van uw systeem. Te weten, welke CPU u heeft, hoeveel RAM u heeft, en hoeveel opslag. Mogelijk heeft u te weinig RAM, wat het werkgeheugen is. Ook zegt u een screensaver te ebruiken. Win10 heeft dit standaard niet, behalve dan dat het scherm uitgeschakeld kan worden. Welk screensaver gebruikt u, en heeft u gekeken of het probleem zich voordoet, wanneer deze uit staat? met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenHallo Ik heb dit jaar op advies van de computerzaak een SSD-schijf van 120 GB laten aanbrengen, terwijl ik maar ongeveer 60 GB in gebruik heb. Het RAM geheugen was 2 GB, dit is verhoogd naar 4 GB. De computer is nu weer redelijk snel. Het bevriezings-probleem, wat al bestond voor deze ingreep, is daar niet mee opgelost. De screensaver die ik even gebruikt heb, omdat ik dacht dat het probleem mogelijk hiermee was op te lossen, maar dat was een illusie. De screensaver blijft oneindig lang gewoon werken, maar zodra ik een willekeurige toets aanraak, bevriest ook deze. Deze screensaver zit standaard bij mij op Windows 10 Pro.Beste
Heeft u bij het plaatsen van de 120Gb SSD uw Windows opnieuw geïnstalleerd ? Ik kan nu eigenlijk alleen nog maar bedenken dat dat na alle probeersels de laatste optie kan zijn. Met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenHallo De computerzaak heeft het systeem gekloond. Met vriendelijke groet,Hallo Dan kan ik alleen nog maar het advies gegeven een schone installatie uit te voeren. Vergeet daarbij niet een back-up van al uw persoonlijke bestanden te maken. Alle andere opties zijn al uitgevoerd, namelijk controles op fouten en dergelijke. Indien u hulp nodig heeft bij het opnieuw installeren kunnen wij u daarvan een beschrijving sturen. Met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenHallo Bedankt voor de geboden hulp. Als ik Windows weer opnieuw wil installeren kan ik dit dan het beste doen met Systeemherstel? Met vriendelijke groet, Je kunt Windows opnieuw instellen vanuit de instellingen-app. Op de volgende pagina een uitleg van hoe dit in zijn werk gaat;https://computertotaal.nl/artikelen/pc/wat-is-de-optie-deze-pc-opnieuw-instellen-67096/ Systeem herstel is iets anders; dit is het terugzetten van Windows naar de staat van een bepaalde datum. Windows opnieuw instellen is het daadwerkelijk opnieuw installeren van windows (met -of zonder behoud van apps en bestanden) mocht u meer informatie nodig hebben horen we het graag; dan doorlopen we eventueel de stappen; maar het wijst zich vanzelf. met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies