Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


SSD wordt niet herkend

Oplossing

Mijn - enkele maanden oude - Seagate SSD Expansion + wordt niet meer herkend.
Zie bijgesloten omschrijving en screendumps.
Verschillende USB poorten geprobeerd, maar tevergeefs. Andere items werken op die poorten goed.

Beste heer/mevrouw Nummerdor,

Ik zie in de bijlage dat u kijkt in computerbeheer/device manager...
Kunt het u ook eens proberen bij Disk Management?
U kunt "partitie/partition" invoeren in de zoekbalk...

Wordt de schijf hier wel herkend?

Met vriendelijke groet,

beantwoorder


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, ga we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Excuus dat ik niet eerder reageerde, maar dit is de eerste keer dat ik een beroep op de vraagbaak doe en ik wachtte op een reactie. Toen ik zelf keek zag ik al een omgaand antwoord.
Hierop reagerend: zoals ik in mijn toelichting schreef heb ik wel degelijk ook bij schijfbeheer gekeken alsmede in Partition Wizard, zonder resultaat, behalve een melding in de laatste van "bad disk" op mijn laptop en de onmogelijkheid om te initialiseren of een stationsletter toe te wijzen in schijfbeheer op de pc. Ik verwijs naar de 2e bijlage hierbij met de foutmelding in schijfbeheer en vergrote en leesbaarder screendumps uit de eerste bijlage, die ik ook weer bijvoeg.
Hopelijk kunt u hiermee verder. Alvast mijn dank.

Beste heer Nummerdor,

https://www.coolblue.nl/advies/harde-schijf-niet-zichtbaar-windows.html

Laat aub even weten of u hier verder mee komt.

Met vriendelijke groet,

beantwoorder


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste heer Kool,

Alles op de site van Coolblue plus van alles wat ik verder via google op internet vond heb ik allemaal geprobeerd, maar tevergeefs.
Ik zie er ook tegenop om een beroep te doen op mijn garantie en deze ssd in te leveren voor een nieuwe omdat er veel - persoonlijke en vertrouwelijke - gegevens pop staan van toen hij wel werkte en ik geen idee heb wat men daar mee doet.

Ik hoor graag weer.
Met vriendelijke groet,G

Beste Ger,

Wat jammer dat die instructies bij Coolblue u ook niet verder hebben geholpen!

Ook opnieuw formatteren voor Windows 10/Initialisering/Stationsletter toekennen heeft niet geholpen? (Bij opnieuw formatteren moet er eerst een backup gemaakt worden.)

Dan raadt ik u aan om contact te zoeken met Steven, Opslagspecialist van Coolblue. Of iemand anders van Coolblue. Algemene contactinfo.
Ik heb hier nu ook geen antwoord meer op.

"Heeft Windows je harde schijf of SSD nu nog steeds niet gevonden? Dan kan het zijn dat je apparaat de schijf niet ondersteunt. Check voor de zekerheid de handleiding van je computer of laptop nog eens. Ondersteunt hij hem wel? Dan zou het kunnen dat de schijf, of de aansluiting van je apparaat, defect is. Bouw de schijf eens in een ander apparaat in, om te kijken of hij dan wel werkt. Nog altijd geen succes? Neem dan contact op met onze klantenservice." (Stond onderin bij de website.)

Met vriendelijke groet,

beantwoorder


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste heerĀ 

Zoals ik eerder schreef was het ook niet mogelijk om de ssd te initialiseren of een stationsletter toe te kennen. Formatteren was dus ook onmogelijk.
De ssd is niet bij Cool Blue gekocht, dus ik vraag me af of men mij daar verder wil helpen. Ik zie wel.
In elk geval dank voor uw aandacht.

Beste Ger,

(En wat onderin stond... Het USB Apparaat aan een andere computer aansluiten? Om uit te sluiten dat uw USB poorten niet defect zijn!!)

Ik hoop dat Coolblue u verder helpt met dit probleem...
Anders moet u misschien erbij vermelden dat wij van de Service Desk u hebben doorverwezen naar het artikel van Steven van Coolblue.

U heeft een Seagate Expansion gekocht. Ik raad zo dat u dit heeft gekocht bij Mediamarkt... Klopt dit?

Met de vriendelijke groeten weer,

beantwoorder


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen niet herkennen van een externe harddisk
HDD uit Amino 540formateren
Hoe de printer te resetten
HDD
RAW
Artikel details
Artikel ID: 1367
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 16/08/2020 07:04:56
Aantal bekeken: 580
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies