Hallo, op deze (gloednieuwe) laptop was ik het wachtwoord vergeten. Er stonden toen nog weinig gegevens op. In overleg met HCC: a.h.w een muur rondom het gebruikte deel op de schijf geplaatst en op het overgebleven deel Windwows opnieuw geïnstalleerd. Via het artikel probeerde ik (corona-tijd) alsnog weer de hele schijf te bereiken. Wil hem formatteren en Windows opnieuw installeren. De commando's hier verschillen van het artikel: Bios = F2 vasthouden; Command-prompt = Windowstoets + X. Komt dan in "Administrator: Windows PowerShell" Ik gaf de commando's in van het artikel. (Zie bijlage, de tweede poging, andere zijn fouten of probeersels) In alle gevallen toegang geweigerd. Wie weet hoe ik verder kan? Veel dank. Joop“Beveiligde” partities verwijderen via Diskpart Dit is de beste methode om partities op te schonen, waarna je in schijfbeheer alle delen verwijderen en opnieuw te configureren en formateren 1. Start Command Prompt Window op via cmd. In Windows 7 & 8: start menu en type “CMD” en druk op enter. 2. type “diskpart” en druk op enter 3. type “list disk” en druk op enter 4. type “select disk #” (vervang # met het juiste getal, let op wees voorzichtig) 4a. controleer of de juiste disk is geselecteerd bij nogmaals “list disk”. De geselecteerde disk zal aangegeven zijn met een asterisk * 6. Let op; deze handeling verwijdert alles wat op deze schijf staat. Type “clean” enter 7. type “exit” om uit Diskpart te gaan 8. Je schijf is nu leeg en kan opnieuw gepartitioneerd worden! Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. HCC Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten.Dank, als het niet anders kan ga ik dit zeker doen. En met "niets anders" bedoel ik dat ik eigenlijk eerst nog wil proberen de foto's die er op staan te redden. Vandaar de poging via artikel Van Houts / Coenraads. Vriendelijke groet, Joop SchepersAdvies zorg er altijd voor dat je persoonlijke data op een aparte partitie staan of op een cloud Advies @ Als je een nieuwe Windows hebt geinstalleerd ALTIJD een image maken op usb of DVD Je hebt dan nooit een probleem om alles te herstellen Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. HCC Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten.Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder. *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies