Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


scanner werkt niet/printer wel

Oplossing

Ik bezit printer canon I-Sensys MF8280CW
Deze werkte op mijn laptop met windows Xp en 7 naar tevredenheid, hiervoor gebruikte MF toolbox voor het scannen.
Nu heb ik deze via een lan verbinding aangesloten op het netwerk.
Ik heb nu een nieuwe computer met windows 10 erop.
De printer werkt naar behoren, ik krijg de scanner niet werkend.
Is hier een oplossing voor?

Vanaf pag 252 in de handleiding (https://gdlp01.c-wss.com/gds/6/0300017506/01/MF8500C_8200C_Series_UsersGuide_NL.pdf) staat hoe het scannen werkt.

Hiervoor moet U wel de laatste software downloaden en installeren. Zie https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/laser/laserbase_mf_series/i-sensys_mf8280cw.html?type=download&language=&os=

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik had deze software al geïnstalleerd, zoals omschreven.
De melding die ik krijg dat er geen scanner is geïnstalleerd zie bijlage. Ik heb dit ook al nagevraagd bij canon, hiervan heb ik tot op heden nog geen reactie gekregen.
komt dit ook op een forum van HCC te staan, zodat iemand die dit probleem ook heeft gehad en opgelost heeft hier melding van maakt.

Mocht hier een oplossing komen dat zal dit artikel in de Kennisbank worden opgeslagen voor die mensen die een soortgelijk probleem tegen komen.

Heeft U voor mij ook een screenshot van het Printers scherm. Hierop zouden de onderdelen van de Canon apart vermeld moeten staan.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik heb hier een word document toegevoegd met de printscreens
Ik heb de exacte ip adressen ingekort.

Er zijn 2 dingen die me opvallen :

1) De website geeft versie datums van 2018 terwijl in Uw prints 2012 wordt genoemd. Heeft U werkelijk de laatste versie geïnstalleerd ?
2) in de print van Tab poorten IPnr ingekort staat de COM poort aangevinkt terwijl iets lager ook de IP poort staat die niet is aangevinkt die ik verwacht zou hebben.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Bedankt voor de uitleg, de scanner werkt nu.
bijlage testpagina printer, ik zie verschil in gemaakt in de printer naam. En nog enkele afwijkingen o.a. andere printersturingen.
Het scannen werkt nu op beide printernamen.
Hoe is dit verschil

Ik kan er zo goed mee werken, ik zou het willen begrijpen.
Er is nu geen nieuwe driver gedownload, alleen weer opnieuw geïnstalleerd, tot mijn verbazing werkte het nu wel.

Nogammaals mijn DANK

Ik moet je teleurstellen ook ik kan niet altijd uitleggen waarom herinstallatie van dezelfde software tot een ander resultaat leidt.

Beheer ca 5000 PCs en kom dit verschijnsel vrijwel dagelijks tegen.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Instellen scanner
installeren printer
Installatie cd
Printer Wifi Laptop
Printen in Netwerk
Artikel details
Artikel ID: 1624
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 05/12/2020 16:36:20
Aantal bekeken: 775
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies