Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


door Windows? problemen met office

Oplossing

Al eerder heb ik dit probleem aangekaart in de Office vraagbaak. Excel sluit niet goed af.
Ik dacht dat het verholpen was maar het blijkt veel meer dan dat. Ook in Word heb ik dit probleem.
.
Dit is het traject dat ik doorlopen heb:
Tot een maand geleden heeft alles goed gefunctioneerd.
Hieronder een opsomming wat ik gedaan heb omdat Excel problemen geeft:
- Office gecontroleerd op updates.
- Windows gecontroleerd op updates.
- Bestanden opnieuw geïndexeerd.
- McAfee volledige scan
- Malwarebytes volledige scan
- Virtueel geheugen heb ik aan gezet voor de harde schijf waar bestanden op staan.
- Office programma's snel hersteld
NA REACTIE UIT VRAAGBAAK:
- COM-invoegtoepassingen uitgeschakeld (muv Acrobat PDFMaker COM Addin).
- RAM geheugen is 8,00 GB
Totaal fysiek geheugen is 7,94 GB
Beschikbaar geheugen is 3,77 GB
Totaal virtueel geheugen is 9,19 GB
Beschikbaar virtueel geheugen is 3,54 GB
Ruimte voor wisselbestand is 1,25 GB
- Bestanden die vastlopen hebben geen macro's
- Office programma's online hersteld
- Esetonlinescanner, Scan voltooid met 254 detecties.
Geen bedreigingen gevonden, alleen potentieel ongewenste toepassingen.
Alle detecties zijn opgeschoond.
.
Ik denk nu dat het een probleem is dat veroorzaakt wordt door het besturingssysteem.
Hoe kan ik dat controleren en eventueel verhelpen?

Beste Gerard,
Uw conclusie "Het probleem wordt veroorzaakt door het besturingssysteem" kan ik niet onderschrijven.
Al meer dan 25 jaar ben ik expert in de Microsoft-besturingssystemen en vraagbaakmedewerker in deze,
en nooit was het besturingssysteem de oorzaak van dergelijke office-problemen.
Maar natuurlijk zal ik toch uw vraag beantwoorden.
Echt zekerheid dat u van uw office-problemen afkomt kan slechts door Windows 10 schoon te installeren
en vervolgens hierbinnen ook het office-pakket schoon installeren.
Windows 10 kan schoon geïnstalleerd worden met behoud van data-bestanden,
maar de programma's moeten wel opnieuw worden geïnstalleerd. Kan veel werk zijn dus.
U mag mij hierover rechtstreeks mailen en ook wel bellen 's middags of 's avonds (0534760735).
vr.gr.
g.otten@kader.hcc.nl

(vervolg op eerder ticket [#637-WA4-75D2])
Sinds kort als ik een bestand opsla en Excel of Word en ook wil afsluiten blijft de zandloper in beeld. Office sluit niet af of pas na ruim 1 minuut.
Aanvankelijk dacht ik dat het beter was maar dat blijkt toch niet het geval te zijn.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd:
Dit is het traject dat ik doorlopen heb:
Tot een maand geleden heeft alles goed gefunctioneerd.
Hieronder een opsomming wat ik gedaan heb omdat Excel problemen geeft:
- Office gecontroleerd op updates.
- Windows gecontroleerd op updates.
- Bestanden opnieuw geïndexeerd.
- McAfee volledige scan
- Malwarebytes volledige scan
- Virtueel geheugen heb ik aan gezet voor de harde schijf waar bestanden op staan.
- Office programma's snel hersteld
NA REACTIE UIT DEZE VRAAGBAAK:
- COM-invoegtoepassingen uitgeschakeld (muv Acrobat PDFMaker COM Addin).
- RAM geheugen is 8,00 GB
Totaal fysiek geheugen is 7,94 GB
Beschikbaar geheugen is 3,77 GB
Totaal virtueel geheugen is 9,19 GB
Beschikbaar virtueel geheugen is 3,54 GB
Ruimte voor wisselbestand is 1,25 GB
- Bestanden die vastlopen hebben geen macro's
- Office programma's online hersteld
- Esetonlinescanner, Scan voltooid met 254 detecties.
Geen bedreigingen gevonden, alleen potentieel ongewenste toepassingen.
Alle detecties zijn opgeschoond.
- Voor de zekerheid heb ik deze vraag vorige week ook gesteld in de Vraagbaak Windows10. Vlg reactie ligt het niet aan Windows.

Hopelijk wilt u de draad weer oppakken.

Met vriendelijke groet,
Gerard Carbo

Vandaag heeft Microsoft zo'n 5 uur gesleuteld aan het probleem.
Alle office sleutels etc verwijderd... en uiteindelijk het programma opnieuw geïnstalleerd.
Ik ga komende dagen ondervinden of het probleem nu is verholpen.
In ieder geval Vraagbaak ook bedankt.

Beste G.
Bedankt voor de info.
Ik ben benieuwd.
Laat me het resultaat nog even weten, wil je.
vr. gr. en succes verder.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen door Windows? problemen met office
Bluescreen na melding te weinig geheugen
upgrade naar W10
Overgang op Windows 10
Outlook foutmelding 80080005
Artikel details
Artikel ID: 2095
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 20/06/2021 20:26:13
Aantal bekeken: 312
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies