Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Outlook foutmelding 80080005

Oplossing

OPMERKING : HOE JE DOOR EEN ONZORGVULDIGE VRAAGSTELLING DE VERKEERDE KANT OP KAN GAAN, TERWIJL DE OPLOSSING UITEINDELIJK VOOR DE HAND LIGT.

 Vraag:
Ineens komt de melding 80080005 te voorschijn.
pc werkt normaal, soms een hapering.
gebruikt een ACER T3-710 met windows 10 - 64 bits
128GB SSD en 1 TB

WAT KAN DE REDEN ZIJN.
UPDATES ACTUEEL GEINSTALLEERD

ZIE BIJLAGE MELDING

HOE KAN DE MELDING OPGELOST WORDEN.
GRAAG EEN ADVIES/OPLOSSING.

Antwoord:
De door U meegestuurde traceback dump geeft aan dat er een programma draait hetgeen functies van Microsoft Outlook wil opstarten.

Daar U niet aangeeft dat U zelf programmeert moet dit dus van buiten komen. Ik verwacht dat U machine geïnfecteerd is door malware die Uw machine als e-mail verzender wil gebruiken.

Ik heb niets kunnen vinden over dit soort malware dus kan U alleen maar aanraden om een full scan te draaien van zowel U virus scanner als een eventueel aanwezige malware scanner.

Hopelijk signaleren die iets en kan het daarna verwijderd worden.

Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder


Vervolgvraag:
Dank in 1e instantie; ik gebruik NORTON SECURITY SCAN, deze signaleert geen bijzonders/infecties tot nu.
zal nu de volledige systeemscan NORTON draaien, maar dan toch vreemd dat mr.NORTON dit niet [eerder] bemerkt.

zal reactie geven op de scan uitslag.

NORTON DEEP-SCAN GEEFT GEEN BIJZONDERHEDEN.
IK GEBRUIK EEN NAS VOOR AL MIJN BESTANDEN.
C-SCHIJF IS DE '''SOFTWARE''-SCHIJF.

IS ER NOG EEN OPLOSSING.
HET PROBLEEM BLIJFT NA OPSTARTEN TERUGKOMEN.

Antwoord:
Deze fout kan ontstaan wanneer een programma probeert een Outlook onderdeel op te starten. Nu dit blijkbaar niet kwaadwillend gebeurd, want Norton heeft niets kunnen vinden, kan ik me de volgende situaties nog indenken :

1) U heeft meerdere accounts op Uw computer en Outlook is niet voor iedereen geïnstalleerd maar voor een enkele gebruiker.

2) U gebruikt programmas die Outlook benaderen en daar is iets in fout. hierbij denk ik bijvoorbeeld aan MailStore Home (e-mail backup).

Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder

Vervolgvraag:
ik heb een 7-tal accounts, waarvan 2 st inmiddels verwijderd.
De melding blijft toch binnenkomen, rara dus.
Nooit eerder last daarvan.

Uw opmerking, dat OUTLOOK niet voor iedereen geinstalleerd is, begrijp ik niet.
Ik doe een bijlage mee, waarop de instellingen.

Vind het echt heel vreemd.

Antwoord:
Ik begrijp Uw verwarring maar ik refereerde naar de Windows accounts en niet naar de Outlook accounts. Bij het installeren van software komt vaak de vraag : Installeren voor alle gebruikers of alleen voor diegene die nu actief is. Dit zou betekenen dat slechts 1 van de Windows accounts geen problemen zou hebben.

Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder

Vervolgvraag:
De pc is gekocht met reeds geinstalleerde WINDOWS 10. [febr.16].
Bende enige gebruiker.
het euvel doet zich dus pas voor en dat is een vreemde.
het probleempje manifesteert zich na het opstarten outlook idd.
kan ik nog iets doen, moeten we er mee ''leven'' !
nog 1x reactie van u?

Antwoord:
U laatste bericht veranderd voor mij compleet het probleem. Ik had begrepen dat de pop-up meerdere malen spontaan te voorschijn kwam zonder een actie Uwerzijds. Nu U zegt dat het alleen gebeurt gedurende de opstart van Outlook ( En die gaat op de achtergrond nog geruime tijd door terwijl U er al in kan werken) lijkt het op een fout in Outlook zelf in plaats van er buiten.

hiervoor heeft Microsoft een aantal testen en oplossingen beschreven op
https://support.office.com/nl-nl/article/Waarom-wordt-het-bericht-is-gestopt-weergegeven-wanneer-ik-mijn-Office-toepassing-start-52bd7985-4e99-4a35-84c8-2d9b8301a2fa?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL.

Hoop dat U door een van die aanwijzingen van de pop-up verlost wordt.

Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder

Slotopmerking
dank nogmaals, heb een 2tal invoegtoepassingen [skype/onenote] op non actief geplaatst; de popup schijnt nu weg te blijven.
rara, het ontstaan daarvan.

Bijlagen:
foutmelding-80080005.docx foutmelding-80080005.docx

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen sync icloud for Windows met Outlook 2010
Outlookagenda:synchroniseren iPad en iPhone met agenda
synchroniseren agenda's outlook & iphone
Malafide software?
Norton antivirus
Artikel details
Artikel ID: 502
Categorie: Email
Datum toegevoegd: 11/07/2016 16:27:37
Aantal bekeken: 352
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies