Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


afsluitknop is eigenlijk opnieuw opstarten

Oplossing

Ik heb een denver tablet. Via de nha bij een cursus gehad. Deed het aardig. maar heeft nu iets raars.
Eerst wilde hij helemaal niet starten. Op een gegeven moment gelukt en nu heeft hij afsluit problemen. Het viel mij op dat de accu telkens leeg was. Nu weet ik waarom.
Als je bij afsluiten op afsluiten klikt, krijg je de tekst "afsluiten". Dan sluit hij af en na ca 24 seconden start hij weer op.

Bij laptops en computers kan je makkelijk bij de systeemdingen om dingen te wijzgigen maar bij tablets en smartphones (android) een stuk moeilijker. Kan althans bij de systeem instellingen niets vinden over opstarten en afsluiten, wel een hoop andere gegevens waar ik niets mee kan.
mvg,
Evelien

Hallo Evelien,

Bij android kan de fabrikant van de tablet er nog van alles aan toevoegen en ik denk ook van alles weglaten.
Ik denk dat je alles wel bekeken zult hebben, maar ik heb zelf nog wat gevonden.
Helaas heb ik geen pasklare oplossing.

Als je een (harde) reset uitvoert ben je zeer waarschijnlijk al je gegevens kwijt.

Handleidingen
https://handleidingkwijt.com/computers-software/tablets/denver-tablets/

Hier nog wat truukjes voor een ander probleem
https://www.gebruikershandleiding.com/Denver-TAQ-10122/612949/antwoord.html

Links die aanwijzingen geven voor een harde reset.
https://www.paradigit.nl/tips/hoe-reset-ik-mijn-android-tablet/

https://www.youtube.com/watch?v=8ikxrc7ytJY

https://www.hardreset.info/devices/denver/denver-sdq-52001g/

Zelf zoeken en wat proberen
google: denver tablet reset

Met vriendelijke groet,

Vraagbaak HCC Senioren Academie


*****Disclaimer*****

De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. HCC Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten.


Hoi Roelof,
Dank voor je adviezen maar dat werkt helaas niet meer.
Het lijkt alsof hij opstart telkens in de safemodus.
En als je wilt afsluiten heb je de opties afsluiten, opnieuw opstarten en sceendinges. Maar als je op afsluiten klikt met muis of met vinger, dan sluit hij op en start hij later weer op. Ik dacht misschien apparaat in de war en werkt afsluiten wel bij opnieuw opstarten. Nope. Hij sluit niet af maar heeft wel twee "knoppen" om weer opnieuw op te starten; afsluiten en opnieuw opstarten.
Helaas, heb nu alleen wat aan de tablet als hij is opgeladen en op het net is aangesloten.
Evelien

Hallo Evelien,

Wel wat laat, maar ik heb nog wel een idee.
Soms hebben apparaten een heel klein gaatje ergens zitten waar een paperclip pennetje in past.
Als je hier dan lang genoeg in drukt, maar dan 10 seconden, dan wordt het apparaat naar de fabriekstoestand terug gezet.
Alles begint dan als zijnde nieuw. Maar ik denk dat het gaatje niet aanwezig is.
Wat over blijft is om naar een inloopbijeenkomst van de HCC te gaan. Mogelijk dat iemand nog wat kan proberen.
Ook is er bij de HCC sinds kort een android groep misschien kunnen ze jou verder helpen.
https://www.hcc.nl/android

Met vriendelijke groet,

Vraagbaak HCC Senioren Academie


*****Disclaimer*****

De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. HCC Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten.


Dank voor je reactie maar helaas deze optie heb ik al geprobeerd en werkt niet.

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen PC/Windows 10 sluit niet af
Afsluiten computer
Systeem start opnieuw bij het afsluiten
Koppelen Windows 10 en Android als MTP-devices
Internet problemen
Artikel details
Artikel ID: 2283
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 14/09/2021 08:32:54
Aantal bekeken: 402
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies