Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


VPN NL en Hccnet werkt niet samen. Niet een beetje: NIET!

Oplossing

Na eerdere uitvoerige mailwisseling met zowel VPN NL als Hccnet kon ik enkele maanden mail versturen met de VPN aan. Dus de door jullie sterk aanbevolen actie aanbieding van VPN NL aangeschaft en inmiddels werkt e.e.a al weer een maand of 2 niet meer. Het antwoord van VPN NL is: kies een andere server. En verder wteen ze het ook niet meer en mag ik zelf uitzoeken. Dat kiezen van een andere server werkt soms wel een soms niet maar ik wordt er echt doodziek van. Bij exptressvpn werkte het gewoon altijd. Nooit gezeur. Nooit zelf iets moeten bijstellen. Het ding stond aan en bleef aan en alles werkte verder normaal. En als klap op de vuurpijl: in plaats van een oplossing te vinden lees ik nu in jullie blad dat dat niet hoeft omdat je het bij email helemaal niet nodig hebt. Fijn voor jullie maar mag ik ajb zelf bepalen of ik dat nodig heb!Ik wil nl. niet voor elke mail die ik verstuur de VPN uitzetten en daarna weer aanzetten (en dan heel lang wachten). Dat is gewoon niet werkbaar. Vandaag kon ik niet eens gewoon verbinden zonder wat verschillende servers af te lopen. Het is een absoluut wanproduct! Ja voor downloaden werkt het razendsnel, als het werkt dan. Maar ik wil gewoon iets wat automatisch opstart en verder geen aandacht en vreemde acties vraagt. Dat is blijkbaar te veel gevraagd terwijl ik de eravring heb dat het prima kan. Hoe jullie zoiets aan kunnen bevelen is me een raadsel!Maar dat jullie dan bij gebleken ongeschiktheid de bal bij de gebruiker neerleggen slaat werkelijk alles. Zij doen overigens hetzelfde dus wijzen naar elkaar is blijkbaar het antwoord. Ik zit voor nog ruim 1,5 jaar aan dat wanproduct vast: bedankt hoor! Zo krijg ik echt waar voor mijn lidmaatschapsgeld.
Mochten jullie toch een oplossing hebben dan hoor ik hetw el, En ja ik heb smpt en ja ik kan mail ontvangen maar niet versturen met dat k.. pakket aan.

Beste Jaap,

Door je ervaringen met VPN Nederland zijn, zo te lezen, de emoties hoog opgelopen.

Eerst even een reactie op de vermeende samenwerking van HCC met VPN Nederland.
VPN Nederland is een Nederlands bedrijf dat inmiddels ongeveer een jaar bestaat.
HCC is medio vorig jaar benaderd voor het plaatsen van een promotie-aanbieding om de betreffende VPN-dienst van de grond te krijgen.
In die advertentie is gemeld dat het een nieuw bedrijf is en dat de VPN-dienst 3 maanden gratis kan worden uitgeprobeerd.
Indien de VPN-dienst, na die periode, naar wens werkt dan kun je overwegen de dienst als abonnement af te nemen.
Het is dus geen sterk aanbevolen aanbieding, maar een aanbieding met een kanttekening.
Er is ook geen samenwerkingsverband omdat HCC/PC-Active onafhankelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

In PC-Active 320 is een Inbox-vraag beantwoord met een gelijksoortig VPN-Mailprobleem.
Daarin worden een aantal argumenten beschreven waarom een VPN bij mail problematisch kan werken.
Jouw eis is om een VPN aan te zetten en daarna nooit meer uit waarbij alle services, incl. mail, goed moeten blijven werken.
Dit stelt hoge eisen aan de VPN-provider met betrekking bandbreedte, kwaliteit en capaciteit van de servers.
Er zijn al veel testen beschikbaar van VPN-providers en je hebt zelf eerdere goede ervaring met ExpressVPN.
De algemene waardering voor VPN Nederland is vrij hoog met een beperkt aantal negatieve uitschieters.

Het verbaast ons dan ook dat je nu na de proefperiode van 3 maanden vastzit aan een abonnement van 1,5 jaar.
Die 3 maanden zouden genoeg moeten zijn geweest om te bepalen of die dienst van VPN Nederland geschikt voor je is.
Blijkbaar voldoet de VPN-dienst van VPN Nederland niet aan jouw eisen.
Ons voorstel is dat je toch nog een keer in gesprek gaat VPN Nederland en als ze voor jouw type gebruik geen verbetering kunnen beloven dat het contract dat je hebt aangegaan toch wordt ontbonden.
Helaas zijn wij niet in staat een technische oplossing te bieden anders dan in Inbox van PC-Active 320 staat beschreven.

PS Laatste ontwikkelingen mbt ExprexxVPN:
https://tweakers.net/nieuws/186828/expressvpn-is-overgenomen-door-voormalig-maker-software-voor-ad-injecties.html
Lees ook de commentaren. Veel VPN-ervaringen worden daar gedeeld.

Hopelijk haalt dit antwoord wat frustratie weg.
Voldoet dit antwoord aan je vraag?
Aanvullende vragen zijn welkom.
In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Aad

Dank voor je reactie. Hij is ook erg snel! Via de helpdesk duurde het vaak weken. Dus dank ook daarvoor.

Ja de frustratie is inderdaad fors opgelopen. Gedurende de 3 maanden proefperiode werkte het, na langdurige mailwisselingen met zowel jullie als hen, op een gegeven moment wel. Dat heeft een aantal maanden geduurd. Maar nu dus vaak weer niet meer. En nu ook niet meer op Iphone en IPad waar het voorheen wel altijd werkte.

Ik begrijp dat ExpressVPN nu ook verdacht is (NordVPN was het, bewezen,al en Surfshark werkt echt voor geen meter). Het wordt dus nadenken en zoeken.

Groet
Jaap Bijnagte

Beste Jaap,

Als het de eerste 3 maanden wel goed gewerkt heeft dan is het vreemd dat er dan een periode volgt waarbij het niet goed werkt, vervolgens weer een periode dat het wel weer goed werkt en nu weer problemen geeft.
Oorzaken kunnen zijn dat er configuratiewijzigingen bij VPN Nederland zijn doorgevoerd die een negatief effect hebben op de prestaties.
Anderzijds kan het ook zijn dat het aantal gebruikers sterk is toegenomen waardoor er overbelasting ontstaat als de VPN-servers niet tijdig worden opgeschaald.
Uitgangspunt is dat er geen bedrijven zijn die een slechte dienst willen leveren. Dat bedreigt het voortbestaan.

Vaak heeft men gebrek aan concrete informatie om adequaat een oplossing te kunnen bieden.
In dit soort gevallen is het handig om je bevindingen in een logboek te noteren en die als onderdeel van je melding mee te sturen.
Het betreft dan gegevens zoals datum/tijd, VPN-verbinding vanaf welk apparaat en met welke applicatie/softwareversie, met welke VPN-server verbinding wordt gemaakt en je Bevinding.
Als dit nog te reproduceren is vanaf de datum dat de problemen zich openbaarde dan kan dat bijdragen aan een oplossing omdat men dan kan zien wat er op dat moment aan het netwerk is gewijzigd of is voorgevallen.

Hoop dat dit helpt om je probleem op te lossen.
Voldoet dit antwoord aan je vraag?
Aanvullende vragen zijn welkom.
In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Algemeen
Uitgaande E-mail
Ongewenste e-mails
Mails hccnet => gmail gezien als spam
Microsoft service overeenkomst
Artikel details
Artikel ID: 2354
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 18/10/2021 11:31:30
Aantal bekeken: 116
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies