Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


conversie naar Windows 11

Oplossing

Computer niet geschikt voor conversie naar Windows 11.
Reden : TPM 2.0 ontbreekt of niet ingeschakeld. Ik heb hier geen kennis over.
Hoe is dit op te lossen? Systeem is 3 jaar oud en vrij uitgebreid.

Beste Ben,

Bij de hardware wordt een Gigabyte Z370P genoemd, waarmee we aannemen dat dit onderdeel is van de PC.

In de specs (https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/Z370P-D3-rev-10/sp#sp) lezen we dat er een TPM 2.0 slot op het moederbord aanwezig is.
Aangenomen mag worden dat er dan ook een TPM 2.0 kaartje ingestoken is.
Dan lijkt het erop dat de TPM-module niet is geactiveerd en zal dus geactiveerd moeten worden in de UEFI-Bios.

Er zijn verschillende manieren om de UEFI-BIOS te openen, zie:
https://websetnet.net/nl/4-ways-to-open-uefi-firmware-settings-on-windows-10-pc/
Na opening moet, onder één van de tabs, TPM 2.0 aangezet kunnen worden.
Dat moet vast wel lukken.

Beantwoord dit antwoord aan de vraag?
Aanvullende vragen zijn welkom.
In afwachting van een reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Bedankt Aad. Ik had al wel ontdekt dat de rol van het moederbord
belangrijk was maar wist niet of het juiste is aangebracht.
met de aangeleverde info kan ik verder.

Beste Ben,

Goed te horen dat de geleverde informatie je verder helpt.
Laat even weten zodra het gelukt is om TPM 2 te activeren.
Dan kunnen we de vraag afsluiten.
Succes.
In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Bios en Windows ziet harde schijf niet
Systeem start opnieuw bij het afsluiten
Secure boot
Schijf 3 i.p.v 0
Multi boot hyper Vx
Artikel details
Artikel ID: 2378
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 27/10/2021 16:03:24
Aantal bekeken: 58
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies