Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Mail versturen naar Gmail accounts

Oplossing

Mails versturen naar Gmail-accounts gaat niet. Komen terug met volgende melding:
host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.26]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550-5.7.26 This message does not pass authentication checks (SPF and DKIM both
550-5.7.26 do not pass). SPF check for [hccnet.nl] does not pass with ip:
550-5.7.26 [212.54.42.168].To best protect our users from spam, the message has
550-5.7.26 been blocked. Please visit
550-5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
550 5.7.26 information. gt13-20020a1709072d8d00b0077eaaac9b30si3399843ejc.713 - gsmtp

Mails worden gezien als Spam blijkbaar. Wie heeft oplossing. De provider zou iets moeten aanpassen ?!

Geachte heer Bogers,

Dank voor uw bericht.

Verstuurt u de berichten vanuit uw HCC-net e-mailadres wel met het gebruik van de smtp server van HCC-net? Indien dat niet het geval is kan Gmail daar moeilijk over doen daar de instellingen vanaf heden i.v.m. veiligheidsredenen zijn aangescherpt.

Voor meer informatie hierover kunt u de volgende pagina raadplegen: https://www.hcc.nl/algemeen/5084-problemen-met-het-versturen-van-mail

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank voor snelle respons.
Ik verstuur berichten via smtp.hccnet.nl (465ssl/tls). Dus probleem treedt op met deze configuratie. Ik lees op I. dat de provider iets zou moeten doen. Wat me ook bevreemdt is dat het alleen speelt bij de gmail-adressen. Alle andere adressen gaan goed.
Graag uw reactie.

Geachte heer Bogers,

We hebben uw vraag doorgestuurd naar onze interne HCC-net helpdesk en komen hier spoedig op terug.

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Geachte heer Bogers,

De helpdesk geeft aan dat zij kunnen zien dat de server waar het vanaf wordt verstuurd toch niet de HCC-server is (dat u zelf aangeeft) maar een Ziggo server.

Dan wordt dit door Gmail namelijk gezien als "paspoort vervalsing".

We raden u aan om ├ęcht de HCC smtp server te gebruiken bij het verzenden of als het niet lukt uw Ziggo smtp server uit te zetten wanneer u een mail wilt versturen vanuit HCC-net. Een andere optie is om webmail te gebruiken in plaats van uw mailprogramma.

Voor meer advies hierover kunt u ook de helpdesk bellen op 1 van de telefoonnummers die te vinden zijn op de volgende pagina: https://www.hcc.nl/helpdesk

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


U schrijft: De helpdesk geeft aan dat zij kunnen zien dat de server waar het vanaf wordt verstuurd toch niet de HCC-server is (dat u zelf aangeeft) maar een Ziggo server.

Dat is natuurlijk zeer vreemd en klopt ook niet. Ik heb in de instellingen voor mijn mailaccount ;s@hccnet.nl echt de smtp-server bij uitgaande mail vermeld (smtp.hccnet.nl,587465 ssltls). Ik gebruik W11Pro icm Office2019 incl Outlook.

Graag uw reactie.

Als smtp servers kunnen meerdere staan ingesteld in een mailprogramma. Weet u zeker dat u niet de verkeerde heeft geselecteerd? De helpdesk kon in de logs zien dat bij het voorbeeld wat u had doorgestuurd een Ziggo mailserver was gebruikt en niet de HCC-net smtp server. Daarom dat u dit beter nog eens kunt testen en de Ziggo server er dan uit kan laten of uit kan zetten om dit zeker te weten.

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ja, ik weet zeker dat de smtp-server van hccnet wordt gebruikt en geen andere smtp-servers. instellingen smtp.hccnet.nl: 465ssl/tls. Volgens mij is het iets met authenticatie.
Probleem is begonnen met in gebruikname van nieuw systeem met Outlook 2019 (ervoor gebruikte ik 2010).
Overigens valt er volgens mij niets uit te zetten.
Graag uw reactie.

Kunt u dan vandaag of morgen nog 1 testmail uitsturen en als er een foutmelding komt de melding nog eenmaal doorsturen? Als het echt op de smtp van de HCC-net server staat ingesteld dan moet het nu wel lukken. Zo niet dan kunnen we dit met de nieuwe logs checken.

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Nog een andere optie is om vandaag even telefonisch contact op te nemen met onze vraagbaak helpdesk en dan kunnen zij wellicht even meekijken wanneer u de testmail verstuurt of dat dit echt met de smtp server van HCC-net wordt gedaan in het mailprogramma. U kunt hen bereiken op 085-044 1808 tussen 13.00-17.00 uur

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Probleem lijkt te zijn opgelost. Mail versturen naar Gmail-adressen lijkt nu te lukken. Geen foutmeldingen. Ik houd het in de gaten komende week. Als u niets hoort uiterlijk 30 sept is het opgelost.

Dank voor uw reactie. We wachten het nog even af en horen wij uiterlijk 30 september niets dan gaan we ervan uit dat het nog steeds lukt.

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Gmail
email versturen lukt niet meer
verzenden naar @gmail.com mislukt
hccnet wordt niet bezorgd bij gmail
Retour afzender
Artikel details
Artikel ID: 3203
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 13/10/2022 08:43:27
Aantal bekeken: 318
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies