Tijdens de installatie van mijn nieuwe moederbord heb ik destijds ook mijn "oude"harde schijven geinstalleerd. Op zichzelf is dit prima verlopen. Maar na een tijdje startte mijn systeem alleen nog op nadat er (langdurig) een diskcheck op de schijven was uitgevoerd. Loskoppelen van de schijven verhielp het probleem en alles werkte weer na behoren. Nu had ik onlangs enkele gegevens van deze schijven nodig en heb ze weer aangesloten. Het werkte normaal totdat na een paar dagen weer opnieuw de situatie van het uitvoeren van een schijfcontrole werd uitgevoerd. Op internet vond ik dit probleem en advies was om op commandniveau "chkntfd /x schijf" uit te voeren. Dat heb ik voor beide schijven gedaan. Een paar dagen heb ik geen last gehad van de schijven check, maar nu is het weer begonnen. Ik heb deze schijven niet steeds nodig, maar het is vervelend om steeds de systeemkast open te moeten maken om de schijven aan/af te sluiten. Heb jullie een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit te verhelpen is? Alvast bedankt. Vriendelijke groet, GerardWindows controleert de kwaliteit van de schijven. Wanneer Windows vindt dat de schijf niet meer voldoet aan de kwaliteitseisen zal hij een dirty bit aanzetten. Deze dirty bit veroorzaakt de controle bij de volgende opstart. Met chkntfs /x schijf zeg je in feite : Windows je bent gek en zet dat bitje uit. Een langduriger oplossing is : 1. kopieer je data van die schijf naar een andere locatie 2. Formatteer de schijf in kwestie 3. Zet de data terug. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Zeer bedankt voor je snelle en heldere antwoord. Ik ga het snel uitproberen. Groet, GerardGezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies