Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


dubbele map Documenten

Oplossing

Ik werk met de standaard Windows Documenten map (Documents in Windows, Documenten in Verkenner). Er verschijnt echter met grote regelmaat een 2e (lege) Documenten map ((Documenten in Windows en Documenten in Verkenner). Dit is heel verwarrend. Hoewel ik deze lege map verwijder, komt hij terug en ik kan er niet achterkomen wie/wat dit veroorzaakt. Ik werk o.a. met Onedrive en ook daar verwijder ik deze extra map. Hoe kom ik erachter waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan stoppen ?

Standaard kijkt Windows in de map die fysiek hier staat:
C:\Users\xxx\Documents
(waar xxx staat voor de gebruikersnaam)
In de Verkenner van de NL-talige Windows wordt dat vertaald naar:
C:\Gebruikers\xxx\Documenten

Het is echter ook mogelijk om die map zelf te verplaatsen. Ik weet niet of dat in uw geval is gedaan.
Verplaatsen of bekijken van de huidige schijflocatie kan in verkenner via:
- rechtermuisklik, Eigenschappen - tab Locatie.

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik had duidelijker moeten aangeven dat dit afspeelt onder OneDrive. De onderste map "Documenten" (zie bijlage), met het documenten-icoon is de systeemmap (en heet voor Windows Documents.De bovenste map "Documenten", met het standaardmap-icoon is leeg en komt regelmatig terug na verwijderen en ook verwijderen in Onedrive. Uit de creation date van deze map kan ik tot nu toe geen conclusies trekken in samenhang met andere acties op de PC. Al denk ik dat de map vanuit Onedrive komt.

Beste Aad,

Wat u nog kunt proberen is de map definitief te verwijderen in de prullenbak van onedrive.

Om hier te komen gaat u naar https://onedrive.live.com, hier logt u in op uw account. Vervolgens ziet u links een tabje waar staat: Prullenbak. Als u hier op klikt ziet u alle verwijderde bestanden. Als u dan een map/bestand aanvinkt kunt u de optie kiezen 'verwijderen'.

Als dit nog steeds niet lukt laat het dan zeker weten.

Met vriendelijke groet,

Thijs Doevendans

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dit heb ik ook al meerdere keren uitgevoerd maar toch komt het bestand terug op voor mij random momenten. Ik had gehoopt dat dit een bekend probleem was maar zoniet ben ik bang dat het voortkomt uit een combinatie van factoren die moeilijk te vinden is. Waarschijnlijk zal ik dit verder, door uisluiting van mogelijke oorzaken, zelf moeten onderzoeken.

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Onedrive: prullebak
Onedrive
Bibliotheken
Map Mijn documenete in map Mijn afbeeldingen
fotoviewer verwijderen als standaard
Artikel details
Artikel ID: 3270
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 04/11/2022 08:38:03
Aantal bekeken: 137
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies