Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


mail

Oplossing

Besten,

Sinds de wisseling bij HCC heel veel mailproblemen gehad. Nu resten er nog twee:

1. Ik wordt bij 70 % van de ontvangers als spam gemarkeerd, zou dat kunnen doordat de kpn of xs4all server verstuurt, terwijl mijn mailadres hccnet bevat? Uitgaand functioneert bovendien alleen smtp.xs4all.nl poort 465, niet smtp.hccnet.nl

De gebruikersnaam die er staat is mijn naam met twee voorletters, terwijl op jullie site staat dat mijn mailadres mijn gebruikersnaam moet zijn?

2. Sommige mails komen wel binnen als ik bij hcc inlog, en via outlook op mijn telefoon (die lijken dus beide compleet) maar niet op thunderbird op mijn copmputer.

Wat nu?

Groeten, Peet

Spam wordt bepaald op basis van inhoud en inderdaad of je mail adres wel hoort bij de gebruikte smtp server.

Je gebruikersnaam voor mail moet zijn

Voor je problemen met Outlook op Windows zou ik de instellingen nog eens goed nakijken,

Instellingen moeten nu zijn:

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet mail wachtwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
email
niet kunnen verzenden van mails naar .....@het netnl
Outlook 365
E-mailadres niet meer bereikbaar na migratie
Artikel details
Artikel ID: 4198
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 20/04/2023 15:46:32
Aantal bekeken: 34
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies