Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


‘Ongelezen’ markering verdwijnt uit zichzelf

Oplossing

Goedendag.
Twee vragen.
1. Sinds de hostwijziging verdwijnt de ‘ongelezen’ markering (of vette tekst) van een binnenkomende mail uit zichzelf, vrij snel na binnenkomst. Of de markering is helemaal niet te zien. Dus ik kan niet meer zien welke mails ik nog niet gelezen heb. Heel hinderlijk ivm mn werk. Dit is zowel in mn webmail bij HCC, als in m’n verschillende mail apps (Gmail, Mail van Apple en Outlook). Ik heb in mijn HCC webmail online van alles geprobeerd in instellingen. Maar er verandert niets. Heel dringend graag jullie oplossing.

2. (Dit heeft niet met de hostwijziging te maken:) Ik heb Outlook op mn IPad. Als ik een mail met mijn HCC account wil versturen, kan ik niet bij mijn contacten, met @Gmail en @Live wel. Is er een manier dat zo’n imap account wel bij contacten kan?

Vriendelijk dank en sterkte met de ombouw!

Goedendag.
Twee vragen.
1. Sinds de hostwijziging verdwijnt de ‘ongelezen’ markering (of vette tekst) van een binnenkomende mail uit zichzelf, vrij snel na binnenkomst. Of de markering is helemaal niet te zien. Dus ik kan niet meer zien welke mails ik nog niet gelezen heb. Heel hinderlijk ivm mn werk. Dit is zowel in mn webmail bij HCC, als in m’n verschillende mail apps (Gmail, Mail van Apple en Outlook). Ik heb in mijn HCC webmail online van alles geprobeerd in instellingen. Maar er verandert niets. Heel dringend graag jullie oplossing.

2. (Dit heeft niet met de hostwijziging te maken:) Ik heb Outlook op mn IPad. Als ik een mail met mijn HCC account wil versturen, kan ik niet bij mijn contacten, met @Gmail en @Live wel. Is er een manier dat zo’n imap account wel bij contacten kan?

Vriendelijk dank en sterkte met de ombouw!

Beste,
Ik heb nu netjes ruim een week gewacht, maar geen oplossing voor mijn dringende probleem ontvangen.
Ik snap dat jullie het heel druk hebben, maar kunnen jullie mij aub helpen?
Fred Verdoorn

Voor de vraag over contacten zie https://support.microsoft.com/en-us/office/outlook-for-ios-and-android-faq-65a01e26-e3c2-4067-bd05-0db6220e5c34

De markeringen voor gelezen gedroegen zich niet netjes gedurende de migratie. Jouw migratie zou inmiddels compleet moeten zijn en het gedrag van de indicaties zou weer normaal moeten zijn.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik heb net nog eens een testmailtje gestuurd, maar de markering voor ongelezen verdwijnt na een minuut of 5 vanzelf, ook van andere mails die ik net binnenkreeg. Wat kan ik doen?

Beste, Kunt u mij eindelijk een keer echt helpen met dit nijpend probleem?
Anders zie ik me na 25 jaar helaas genoodzaakt over te stappen naar een andere webmail dienst.
Dank.
Fred verdoorn

Herhaald dringend verzoek. Zie mijn eerste mail hierboven.
KIJK SVP NAAR MIJN ACCOUNT EN ZORG DAT DE “ONGELEZEN MARKERING” NIET MEER VANZELF VERDWIJNT, MAAR PAS NADAT IK DE MAIL GEOPEND HEBT.
Dit probleem speelt sinds de hostwijziging.

Bij het gebruik van meerdere apparaten is dit normaal gedrag wanneer een van de apparaten het account als POP heeft gedefinieerd.

De POP synchronisatie zet standaard het gelezen bit aan.

Ik adviseer U dan ook om alleen IMAP te gebruiken.

Stappenplan
1) Maak een back-up van jouw e-mailadres
2) Schakel het POP3 account uit of wijzig het wachtwoord
3) Stel het nieuwe e-mailadres in via IMAP
4) Maak de mappen na en zet de e-mail over
5) Verwijder het oude e-mailadres

1. Maak een back-up van jouw e-mailadres
Voordat je iets gaat doen, maak altijd eerst een back-up. Mocht er per abuis iets fout gaan – een ongeluk zit in een klein hoekje – dan zijn je bestanden in ieder geval veilig.

2. Schakel het POP3 account uit of wijzig het wachtwoord
Vervolgens schakel je het POP3 account uit. Veel e-mailprogramma’s hebben namelijk de mogelijkheid om een account in- of uit te schakelen.

Is deze optie niet aanwezig, wijzig dan het wachtwoord binnen het e-mailprogramma naar iets willekeurigs. Zo kan er geen succesvolle verbinding worden gemaakt met de e-mailserver. Je zal hier dus ook een melding van krijgen. Deze kun je weg klikken.

3. Stel het nieuwe e-mailadres in via IMAP
Je gaat nu het e-mailadres nogmaals toevoegen, tijdens het toevoegen kies je dus voor het protocol IMAP.

4. Maak de mappen na en zet de e-mail over
Nadat je het e-mailadres nogmaals hebt toegevoegd is het zaak de bestaande mappenstructuur na te maken in het nieuwe e-mailadres. Vervolgens zal je per folder de e-mailberichten moeten slepen (van het POP3 e-mailadres, naar het IMAP e-mailadres).

In feite upload je de berichten naar onze mailserver. Dit proces kan enige tijd in beslag nemen (soms wel minuten). Dit is afhankelijk van jouw uploadsnelheid en de grootte (bijlagen) van de berichten.

Tip: probeer niet meer dan 200 berichten per keer te slepen. Sommige e-mailprogramma’s kunnen anders vastlopen.

5. Verwijder het oude e-mailadres
Wanneer je alles hebt overgezet – vergeet niet de map Verzonden items en Prullenmand – kan je het POP3 e-mailadres verwijderen uit jouw e-mailprogramma.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Jan,
Dank voor je uitgebreide bericht.
Voordat ik deze operatie ga doen, heb ik nog een vraag.
Je schrijft dat de POP synchronisatie standaard het gelezen bit aanzet.
Maar vóór de host-wijziging heb ik inkomend op al mijn apparaten jarenlang met met het POP protocol gewerkt en bleef de ongelezen markering aan tot ik de mail opende op één van mijn gesynchroniseerde apparaten. Dus verdween niet automatisch bij het synchroniseren.
Hoe kan dat dan of is het bij synchronisatie aanzetten van de gelezen bit standaard sinds de host-wijziging?
Vriendelijk dank,


Blijkbaar was dat een van de vele niet standaard implementaties van ons oude platform, war je toevallig profijt van had.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen mail programma foutmelding na update
Windows Live Mail stopt per 30 juni. Wat nu?
Mail in Windows 10 gebruiken
Activeren Mail
mail etc. synchroniseren
Artikel details
Artikel ID: 4212
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 20/04/2023 17:11:38
Aantal bekeken: 54
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies