Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


mail programma foutmelding na update

Oplossing

Vraag:

Na de laatste Windows-10 update in december doet mijn outlook 2003 mailprogramma helemaal niets meer - en ik kan dus ook geen mail ontvangen (doe ik nu via webmail).Ik kan alleen de oude mails bekijken. De foutmelding is:
Fout in de OLE-registratie. Het programma is niet juist geïnstalleerd. Voer Set-up van het programma uit.

Wat nu?
Iemand anders heeft ooit het programma geïnstalleerd.

Is er eventueel een nieuwere versie los te verkrijgen en te installeren? En zo ja, hoe krijg ik dan de mappen etc. uit het huidige mailprogramma daar in?

Antwoord:

Er is een ingebouwde e-mailprogramma in Windows 10.
Als u de e-mailapp voor de eerste keer opent, ziet u een welkomstpagina. Selecteer Account toevoegen om aan de slag te gaan. Of selecteer onderaan het navigatiedeelvenster Instellingen Stappen voor het wijzigen van tags > Accounts beheren > Account toevoegen.

Opmerking : Tik op een telefoon of tablet op de drie puntjes onderaan de pagina om naar Instellingen te gaan.

Kies het type account dat u wilt toevoegen.

Notities :

Mogelijk moet u omlaag scrollen in het dialoogvenster Een account kiezen om alle opties te zien.

Als u Google kiest, meldt u zich aan bij uw Google-account. Voer vervolgens de code in voor verificatie in twee stappen (indien u deze beveiligingsfunctie hebt ingeschakeld) en geef Windows toestemming voor toegang tot uw gegevens. Klik op Toestaan en uw account wordt gemaakt.

Als u een ander e-mailaccount kiest, moet u de speciale instructies volgen onder Speciale instructies voor andere accounts verderop.

Voer de vereiste gegevens in en klik op Aanmelden. Voor de meeste accounts zijn dit uw e-mailadres en wachtwoord. De accountnaam is wat u ziet in zowel het linkerdeelvenster van Mail voor Windows 10 als in het deelvenster Accounts beheren.

Opmerking : Krijgt u het bericht 'Er is geen info voor dit account gevonden. Controleer of het e-mailadres juist is en probeer het opnieuw', klik dan driemaal op Opnieuw. De knop verandert in Geavanceerd. Klik op Geavanceerd en volg de stappen in de volgende sectie om uw account toe te voegen.

Klik op Gereed. Uw gegevens worden gesynchroniseerd zodra uw account is ingesteld.

Opmerking : Het synchroniseren van uw account kan enkele minuten duren. Tijdens de synchronisatie wordt mogelijk "Nog niet gesynchroniseerd" weergegeven in het berichtvenster. Zie Synchronisatieproblemen in de apps Mail en Agenda in Windows 10 oplossen als u dit bericht blijft zien.


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen van kpn naar ziggo, geen uitgaande email
pop-up venster in E-mail
Mail in Windows 10 gebruiken
vervanging telefoon
mail
Artikel details
Artikel ID: 710
Categorie: Email
Datum toegevoegd: 27/01/2018 10:46:56
Aantal bekeken: 482
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 1.0/5.0 (1)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies