Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Problemen met mail verzenden en ontvangen

Oplossing

Mijn inkomende en uitgaande mail geven regelmatig problemen, ik krijg dan de volgende foutmelding. Heeft dat te maken met de migratie????

Taak marian.bultmahccnet.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC1A): De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

Taak marian.bultmanhccnet.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC0F): De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Taak marian.bultmanhccnet.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC1A): De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

Nee dat zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op de ouderdom van de door jou gebruikte software, Maar daarvoor moet in namen en versies weten.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Wij gebruiken Microsoft 2010

Zulke oude software kan problematisch worden maar misschien moet de configuratie nog eens nagekeken worden.

Instellingen moeten nu zijn:

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet account wachtwoord.

Vooral de gebruikersnaam vergt aandacht.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik krijg de mail op mijn telefoon wel binnen, kan er dus eigenlijk wel vanuit gaan dat de problemen veroorzaakt worden door het verouderde programma?

Mijn man heeft de instellingen op de pc al wel gewijzigd nav de migratie maar we zullen het nogmaals checken.

De instellingen zijn okay, zoals jullie dat aan hebben gegeven. Ik gebruik Outlook 2010 versie 14.0.4760.1000

Verder heb ik aangegeven dat mijn wachtwoord onbekend is en heb een nieuwe link aangevraagd. Helaas heb ik deze link niet ontvangen en heb dus geen toegang tot mijn webmail. Hoe kan ik mijn wachtwoord resetten?

Je wachtwoord voor mail kan gewijzigd worden via mijn.hccnet.nl dan is het gelijk actief en hoef je niet op een mail te wachten.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Bij de problemen met het versturen en ontvangen van mail, wat dus niet lukt, krijg ik de meldingen die bovenaan in deze mailslurf staan.
Jullie zeggen dat komt waarschijnlijk door een verouderd systeem of instellingen die niet goed zijn en jullie wilden het systeem en de versie weten.

*De instellingen zijn nogmaals gecontroleerd en zijn zoals jullie adviseren.

*Het systeem wat wij gebruiken is Outlook 2010

Het vreemde is dat mijn man ook hetzelfde systeem gebruikt maar geen problemen met de mail heeft.

Als jullie beiden dezelfde computer gebruiken en dus ook dezelfde software moet het aan de instellingen liggen.

In de logging zie ik meerdere keren een verkeerd wachtwoord voor marian.bultmanhccnet.nl, maar ook af en toe een correct wachtwoord voor je account gedefinieerd met POP.

Als je dit corrigeert zal het beter gaan.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Email via outlook.
Verzenden mail werkt regelmatig niet
E-mails komen niet binnen, versturen lukt ook niet
Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
Problemen met ontvangen mail
Artikel details
Artikel ID: 4221
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 30/04/2023 11:27:43
Aantal bekeken: 170
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies