Beste Thijs (Landstede Harderwijk), Bij de correspondentie over het tijdstip van bellen over ticket NEM-5RL-9LZX heb ik de website blijkbaar te lang open laten staan. Nu kan ik dit ticket niet meer bereiken. Wellicht kunnen we nu opnieuw starten. Mijn vraag: Reeds geruime tijd gebruik ik een desktop PC uit 2010 en een laptop uit 2011. De gegevensstations (D-schijven) synchroniseer ik regelmatig via mijn wifi netwerk. Beide computers zijn niet geschikt voor Windows 11. Daarom een nieuwe laptop gekocht (door de leverancier DESKTOP-GOQRC90 genoemd). Ook op de nieuwe PC heb ik een D-schijf voor gegevens die ik wil synchroniseren met de andere D-schijven. Het synchroniseren met de Windows 11 PC lukt niet. In de verkenners van alle 3 de computers verschijnen de namen van de laptops. De naam van de desktop (WBUITENHUIS-PC) verschijnt alleen in de eigen verkenner. Als ik op de d-schijf van een andere computer wil kijken, lukt dat probleemloos vanaf de desktop naar de oude laptop, maar bij aanklikken van de nieuwe laptop vraagt Windows-beveiliging om invoeren van netwerkreferenties. Bij de oude laptop wordt het netwerk Netwerk 2 genoemd en kan ik geen ander account kiezen en bij de desktop wordt het netwerk aangeduid met WIM EN JANNY BUITENHUIS en kan ik onder “meer keuzes” een andere gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. WIM EN JANNY BUITENHUIS gebruik ik bij een reeks e-mailadressen en mijn Microsoft account. Voor het netwerk heb ik bij mijn weten nooit een wachtwoord ingesteld. Onder “meer keuzes” alle denkbare gebruikersnamen en wachtwoorden uit KeePass geprobeerd, allemaal onjuist. In de firewall instellingen van de nieuwe laptop heb ik niets gevonden dat mij verder helpt. Het wifi signaal komt van een Super WiFi 2.0 van KPN. Ook het invullen van de Wireless SSID en Wireless KEY als gebruikersnaam en wachtwoord van dit apparaat mocht niet baten. De namen van de computers zoals ze verschijnen in de verkenner van de desktop: DESKTOP-GOQRC90 (Windows 11, 2025) WIMBUITENHUIS (Windows 10, 2011) WBUITENHUIS-PC (Windows 10, 2010) Wat zie ik over het hoofd? Mijn telefoonnummers; Ik zou kunnen overleggen woensdag 8 oktober na 11 uur of donderdag de hele dag. Benieuwd of het nu lukt om contact te leggen.Beste wat ververlend dat u dit probleem ondervind. Wij hebben een stappenplan om dit probleem misschien te verhelpen. Kijk per stap of deze het probleem verhelpt. voorbeeld:'voer stap 1 uit. kijk of het probleem verholpen is. voer stap 2 uit. kijk of het probleem is verholpen. enz. 1. Netwerk instellen als ‘Privé’ op de nieuwe laptop -Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > Wi-Fi > [Naam van je netwerk] -Zet het netwerktype op Privé. Dit maakt delen binnen je thuisnetwerk mogelijk. 2. Wachtwoordbeveiligd delen uitschakelen -Ga naar Configuratiescherm > Netwerkcentrum > Geavanceerde instellingen voor delen -Onder Alle netwerken, zet Wachtwoordbeveiligd delen uitschakelen aan. -Hierdoor kunnen andere apparaten zonder referenties toegang krijgen tot gedeelde mappen. 3. Netwerkdetectie en bestandsdeling inschakelen -In hetzelfde menu, controleer of Netwerkdetectie en Bestands- en printerdeling zijn ingeschakeld onder Privé netwerk. als deze niet is ingeschakeld schakel deze dan in. u ziet of deze is ingeschakeld door een schuifbalk in uw instellingen 4. Map delen zonder gebruikersbeperkingen -Klik met rechts op de D-schijf of een specifieke map > Eigenschappen > Delen > Geavanceerd delen -Vink Deze map delen aan -Klik op Machtigingen en geef Iedereen lees- en/of schrijfrechten -In het tabblad Beveiliging, voeg eventueel ook Iedereen toe met de juiste rechten 5. Controleer de computernaam en werkgroep -Zorg dat alle computers in dezelfde werkgroep zitten: -Instellingen > Systeem > Info > Geavanceerde systeeminstellingen > Computernaam -Werkgroep moet bijvoorbeeld “WORKGROUP” zijn op alle apparaten 6. Firewall controleren -Ga naar Windows Defender Firewall > Een app of functie toestaan via Windows Defender Firewall -Zorg dat Bestands- en printerdeling is toegestaan op Privé netwerken Graag horen wij van u of deze stappen het probleem hebben verholpen. met vriendelijke groet, Seth Boon Met vriendelijke groet, Vraagbaak beantwoorders *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste Seth, Hartelijk dank voor deze opsomming. Nu kan ik rechtstreeks synchroniseren tussen Windows 10 en 11 pc's. Jouw opmerking in punt 4 bij tabblad Beveiliging was de oplossing. Dat tabblad van de D-schijf heb ik in de nieuwe laptop aangepast, waarna de schijf zichtbaar werd op de desktop pc. vriendelijke groet,
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies