Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Geen IP met powerplug

Oplossing

Vraag

Regelmatig krijg ik mededeling: geen geldig IP configuratie.
Ik heb TP powerplug en ZIGGO als provider. Wat kan de oorzaak zijn. Regelmatig stekker uittrekken helpt wel van modem, maar mededeling komt terug

Antwoord

Gaat het ook fout als u een kabel gebruikt ipv de TP powerplug?
Blijven de 2 powerplugs altijd wel onder spanning staan?
Heeft u meerdere internetgebruikers in huis en hebben deze ook last van de melding?

En wat ook belangrijk is om te weten welk IP-adres niet geldig is.
U heeft nml te maken met meerdere IP-adressen:
1 - die van Ziggo, werkzaam tussen Ziggo en uw modem in de meterkast
2 - elke pc, laptop, smartphone in uw huis, deze zijn werkzaam tussen uw modem en het betreffende apparaat.

Het is van belang dat u weet welk IP-adres niet geldig is, bij punt 1 moet contact opnemen met Ziggo,
bij punt 2 is het probleem in uw huis. Maar misschien wil Ziggo wel wat meer testen op afstand.
Een belletje naar Ziggo kan nooit kwaad.


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Controle Internet
Goed router
ziggo/vpn
Internetsnelheid
Wifi IP-adressen
Artikel details
Artikel ID: 545
Categorie: Netwerk
Datum toegevoegd: 04/06/2017 10:37:59
Aantal bekeken: 242
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies