Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Controle Internet

Oplossing

Vrager:

Is er bekend of er een programma bestaat wat onder Windows regelmatig controleert (om de 1 - 5 minuten) of de verbinding met (bedrade) internet aanwezig is.
Ik heb veel verbindings-problemen met mijn provider (Ziggo)

Antwoord:

We raden het af om zo’n programma te gebruiken en u kunt handmatig rechtsonder het scherm checken of het internet het nog doet. Welke problemen krijgt u precies?

Vrager:

Hartelijk dank voor antwoord. Ik heb net een monteur Van Ziggo gehad die ook niet bekend is met het bestaan van zo'n programma. Gezien de vele internet problemen die ik had is er net een nieuw modem geplaatst/ Nu maar weer zien of problemen opgelost zijn.

Beantwoorder

Zijn er nog eventuele problemen geconstateerd? Zo ja, wat zijn de problemen?

Als er nog problemen zijn/komen kunt u ons altijd mailen.

Vrager

Sinds dat Ziggo een nieuw modem geplaatst heeft geen verbindings-problemen gehad. Maar het is mij niet gelukt om mijn 2 wifi printers aan het werk te krijgen. Ziggo geeft aan dat zij daar niet mee kunnen helpen.
Ik heb nu weer een losse wifi router geplaatst achter Ziggo modem/router. Een printer werkte na WPS procedure weer. Morgen tweede doen.
Hoe kan ik van PC die nog aan Ziggo modem hangt printen op printer die aan tweede router hangt?
Of moet ik alles aan tweede router hangen?

Beantwoorder

Wij geven als tip om de modem die aan de pc hangt te verbinden met de tweede router.
Dat kunt u doen door de modem te verbinden met de tweede router via een netwerkkabel.
Wel moet u de lan poorten op de tweede router gebruiken en de DHCP uitschakelen op de 2e router.
U kunt dit ook makkelijker oplossen door alles aan de 2e router te hangen.


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Wifi IP-adressen
Geen IP met powerplug
thuis-netwerk
Betere wifi
Internetsnelheid
Artikel details
Artikel ID: 738
Categorie: Internet
Datum toegevoegd: 01/04/2018 08:56:19
Aantal bekeken: 487
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 1.0/5.0 (1)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid