Vraag
Op de Eurospoor in Utrecht heb ik TS2016 gekocht met Berkendam 1. Als ik het kan gebruiken dan wil ik mij aanmelden voor de interessegroep HCC!TrainSim IG. Verzending van dit bericht via de webpagina helpdesk HCC!TrainSin IG is niet gelukt vandaar met deze mail. Het Steam account heb ik aan kunnen maken. De Activation code is geaccepteerd. Daarna krijg ik de melding dat TS2016 niet geinstalleerd kan worden zonder reden waarom met als enige optie "Cancel installation". Mijn hardware betreft laptop MSI GT80S 6QE-240NL Titan SLI + Win10 Home 64-bit, Processor Intel Core i7-6920HQ CPU @ 2.90GHz, RAM 32 GB, Graphic cards NVIDIA GeForce GTX 980M (2x) ForceWare version: 372.54 SLI Enabled en Internet bekabeld 300 Mbits/s. Ik hoop dat u mij kunt helpen waarna ik lid van HCC!TrainSim IG wordt als ik TS2016 kan gebruiken. Anders heeft lid worden weinig zin.
Antwoord Wij vinden het vervelend dat een product welke via ons gekocht is, niet naar behoren werkt. Wij proberen een oplossing te vinden voor dit probleem: Als er met succes een Steam-cliënt (account aangemaakt en het bijbehorende cliëntprogramma geïnstalleerd) is aangemaakt, dan zou het voldoende moeten zijn de productcode van TS2016, die op een sticker in het doosje staat, in te voeren in de Steam-cliënt. Hoe dat moet hebben wij op onze website gezet:http://www.hcc-trainsimgg.nl/site/index.php?view=items&cid=14%3AAlgemene+vragen+over+RailWorks+FAQ&id=24%3Ahoe-voer-ik-een-productcode-in-bij-steam&option=com_quickfaq&Itemid=184 Indien er na deze stappen nog steeds de melding komt als 'Cancel installation' en TS2016 (TS2017) wordt vanaf de Steam-servers niet geïnstalleerd, dan rest maar één mogelijkheid: een supportvraag bij Steam indienen. Dit kunnen wij niet doen, omdat een supportvraag bij Steam gekoppeld is aan het Steam-account. Aangezien wij allen zelf zo'n account hebben, kunnen we alleen problemen met ons eigen account aankaarten bij Steam. Wat we wel kunnen doen is assisteren bij het aanmaken van een supportticket bij Steam, bijvoorbeld voor iemand die de engelse taal niet machtig is te helpen bij het vertalen. Supportvragen bij Steam kun je in het Nederlands stellen, antwoord is meestal in het Engels. Voor (alleen) deze hulpvraag kun je bovenstaand mailadres doorgeven aan de aanvrager, dan kan ik, indien nodig, meer assistentie verlenen.ReactieIk had reeds een Steam account aangemaakt en de activatiecode ingevoerd. Dit was goed verlopen. Daarna wilde ik continueren met installeren en kreeg en krijg nog steeds de melding "Kan spel niet installeren". Zie bijlage. Zoals aangegeven heb ik diverse malen op de website binnen en buiten mijn account op de website van Steam gezocht naar FAQs en hoe een ticket aan te maken. Vandaar dat het antwoord even op zich heeft laten wachten. Mijn excuses hiervoor. Het aanmaken van een ticket heb ik niet gevonden !!! Dit is voor mij de eerste keer dat ik Steam gebruik en ik wil het spel TS2016 (TS2017) simpelweg installeren en gebruiken zonder allerlei toeters en bellen van Steam. Ik wil het ook alleen voor mezelf gebruiken zonder vrienden en groepen toe te voegen. Mvg. Dhr. L.J. Voets.Ik heb vele malen het Steam account en web doorzocht hoe ik een supportticket kan aanmaken voor Steam. Dat heb ik niet gevonden. TS2016 zonder Steam zal niet lukken dus dan zal ik het spellen TS2016 en Berkendam 1 maar in de vuilnisbak gooien. Zonde van het geld en een teleurstelling na Eurospoor te Utrecht.
Antwoord Voor het aanmaken van een support ticket ga je naarhttps://help.steampowered.com/nl/ Dat kunnen wij niet voor je doen, je moet vanuit deze webpagina doorklikken, bv met <aankopen> en zo verder.ReactieU hebt mij nu een goede aanwijzing gegeven waar een support ticket aangemaakt kan worden. Dat heb ik nu gedaan. Bedankt. Mvg. Dhr. L.J. Voets.Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reactie gegeven heb. Ik heb bij Steam een ticket aangemaakt voor ondersteuning voor mijn vraag. Na de nodige reacties heen en weer is er geen oplossing gevonden en sturen ze me terug naar jullie. Ik heb het een tijd laten liggen en toch besloten jullie op de hoogte te brengen. Zie bijgaande bestanden voor de reacties naar Steam. Er is waarschijnlijk geen oplossing en zijn de 2 aankopen niet te gebruiken voor mij. Zonde van het geld.
Bijlagen: 2016-11-25-Kan-TS2016-niet-installeren.jpg 2017-01-26-Reacties-Steam-Support-mbt.-TS2016.pdf 2016-12-26-Activation-code-Support-Ticket-nummer.jpg
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies