Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Train Simulator Classic 2024

Oplossing

Train Simulator Classic 2024 speel ik vanuit Steam.
Van de ene op de andere dag start het spel niet meer op in Steam. Het begin is er wel, maar het opstarten breekt steeds af.
Er is geen enkele wijziging in de instellingen van Steam of TSC2024 gedaan. Gewoon niet meer opstarten.

Op een oudere laptop van mij start TSC2024 wél op. Ik heb de instellingen in Steam van deze laptop en de MSI computer met elkaar vergeleken, maar niet echt verschillen kunnen ontdekken.

Kunt u mij advies geven wat ik bij de MSI computer kan proberen om TSC2024 weer te laten werken?

Met vriendelijke groet,
Walter van der Horst

Beste Walter,

Op basis van de door jou aangedragen informatie kan ik je de volgende tips geven:

(1) Start TSC altijd vanaf je desktop-PC. Je kunt vanuit Steam opdracht geven om een snelkoppeling te maken:

Bibiliotheek > Train Simulator Classic 2024 > Beheren > Bureaubladsnelkoppeling toevoegen

(2) Wanneer dit geen resultaat oplevert selecteer dan de dialoog Downloads beheren (onderin het venster. Mogelijk moet je TSC opnieuw downloaden.

Succes!

HCC!TrainsimIG Helpdesk
Henk van Willigenburg

*****Disclaimer***** vraagbaak
Dit bericht is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Indien u dit bericht per ongeluk heeft ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de verzender op de hoogte te stellen. Het vermenigvuldigen of verspreiden van een bericht dat niet voor u is bestemd, is niet toegestaan. Aan de inhoud van dit bericht en de bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen. Hcc!SeniorenAcademie is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van onvolledige of incorrecte informatie in e-mailberichten.


Beste Henk,

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas hebben beide tips niet tot een oplossing geleid.

Met vriendelijke groet,
Walter van der Horst

Beste Walter,
We komen nu op onbekend terrein, in die zin dat ik op dit moment onvoldoende informatie heb om jouw probleem te fixen. Kun je voor mij nagaan onder welk pad jouw versie van Railworks op je desktop is geïnstalleerd? Vergelijk dat pad maar eens met de verwijzing in de snelkoppeling op je bureaublad. Afhankelijk van je bevindingen kan ik vervolgstappen adviseren.

HCC!TrainsimIG Helpdesk
Henk van Willigenburg

*****Disclaimer***** vraagbaak
Dit bericht is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Indien u dit bericht per ongeluk heeft ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de verzender op de hoogte te stellen. Het vermenigvuldigen of verspreiden van een bericht dat niet voor u is bestemd, is niet toegestaan. Aan de inhoud van dit bericht en de bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen. Hcc!SeniorenAcademie is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van onvolledige of incorrecte informatie in e-mailberichten.


Beste Henk,

RailWorks64.exe is geïnstalleerd in:
C:\Program Files(x86)\Steam\Steamapps\common\Railworks

Bij de snelkoppeling op het bureaublad zie ik staan:
URL steam://rungameid/24010

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik begrijp niet waarom zo'n spel op een dag "zomaar" niet meer start. Er is ogenschijnlijk niets gewijzigd in mijn computer, misschien een update van Steam. Dat gebeurt weleens bij het afsluiten van Steam. Kan het probleem misschien bij Steam zitten?

Bedankt voor alle moeite en ik hoop dat we het probleem kunnen verhelpen.

Met vriendelijke groet,
Walter van der Horst.

Dag Walter,

Laten we om te beginnen het pad in de snelkoppeling wijzigen in:
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\RailWorks64.exe"

(met aanhalingstekens!)

en als doelmap: RailWorks

om te kijken wat er dan gebeurt.

HCC!TrainsimIG Helpdesk
Henk van Willigenburg

*****Disclaimer***** vraagbaak
Dit bericht is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Indien u dit bericht per ongeluk heeft ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de verzender op de hoogte te stellen. Het vermenigvuldigen of verspreiden van een bericht dat niet voor u is bestemd, is niet toegestaan. Aan de inhoud van dit bericht en de bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen. Hcc!SeniorenAcademie is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van onvolledige of incorrecte informatie in e-mailberichten.


Beste Henk,

Het werkt weer! Wat ben ik hier blij mee!

Hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Walter van der Horst

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen TS2016 kan niet installeren
Wachtwoord vergeten
Link in HCC wachtwoord reset werkt niet
Hoe verstuur ik e-mail van bv een (oude) ip-camera
harde schijf niet te lezen
Artikel details
Artikel ID: 4621
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 06/11/2024 09:23:26
Aantal bekeken: 7
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies