Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


aanmelden 2e gebruiker

Oplossing

Vraag:

Het lukt niet (meer) om aan te melden met een 2e (gast) gebruiker. Extra gebruikers staan niet als optie op het aanmeldscherm; ik kan dus alleen aanmelden als hoofdgebruiker. Nieuw toegevoegde gebruikers komen ook niet op het aanmeldscherm. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit een fout ? Ik weet niet wanneer dit probleem is ontstaan. Een 2e user gebruik ik zelden maar heb ik nu nodig voor een testmigratie.

Antwoord:

Ik heb uw email gelezen, maar voordat ik verder kan met het oplossen van dit probleem wil ik om iets meer informatie vragen.

het gaat hierom om te kijken of er gebruikers aanwezig zijn.
stap 1: klik in uw verkenner op 'deze pc'
stap 2: klik op uw C: schijf.
stap 3: klik op gebruikers.
Kunt u hier nakijken hoeveel gebruikers hier tussen staan en of uw tweede account hier tussen staat.
Dit zal ons erg helpen bij het oplossen van uw probleem.

Vrager:

Interessante vraag. Nieuw toegevoegde gebruikers staan hier inderdaad niet tussen.
("Oude" deleted 2e gebruikers staan er nog wel maar deze zijn na opnieuw toevoegen ook niet bruikbaar.)
Via het configuratiescherm zijn de 2e gebruikers wel zichtbaar.

Antwoord:

In dit geval praten we over een lokaal account aanmaken in Windows 10.
We weten niet wat u over het hoofd ziet misschien wel niets maar we raden toch echt aan om opnieuw de stappen uit te voeren en eerst de oud niet werkende gebruikers te verwijderen.

Volg onderstaande stappen goed lezen!
https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-hoe-lokale-account-aanmaken-op-bestaande-installatie/

We zijn benieuwd hoe ver u komt.

Met uitleg in bovenstaande artikel.


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen gebruikersaccount
Map Mijn documenete in map Mijn afbeeldingen
externe hardeschijf
beheerders account niet meer toegankelijk
Blokkade installatie software IP Camera
Artikel details
Artikel ID: 591
Categorie: Windows 10
Datum toegevoegd: 06/08/2017 11:38:38
Aantal bekeken: 261
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies