Vraag:
Een mobiele telefoon wordt steeds meer gebruikt voor verificatie doelen, voor bankzaken enz. Wat voor maatregelen kun je tijdig nemen als dit niet meer kan, bijvoorbeeld omdat je apparaat defect raakt of je het verliest?
Antwoord:
contact opnemen met de producent van uw telefoon en internet service provider.Vrager:Met dit antwoord kan ik weinig doen.
Antwoorder:U kunt de Google authenticator app gebruiken, In de link hieronder staat de app, u kan ook naar de play store zelf gaan om het te downloaden.https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.authenticator2Vrager:Hoe kan ik die app gebruiken als ik niet meer over mijn mobiel kan beschikken? Probleem in de praktijk: ik log op mijn laptop in met DigiD waarna een bericht naar mijn mobiele telefoon wordt gestuurd. Dat bericht kan ik dus niet ontvangen. Hoe los ik dat op? En: kan ik tijdig maatregelen nemen om bijvoorbeeld ook een bericht naar een andere mobiele telefoon of laptop te laten sturen?Antwoorder: Als u geen nieuw toestel kan aanschaffen om vervolgens de sim-kaart hier in te stoppen, kunt u altijd nog gebruik maken van een online SMS service.Vrager:Geen echte oplossing voor mijn vraag. Zeker niet als je mobiel kwijt/gestolen is en je geen simkaart meer hebt. Ook geen preventieve maatregel.
Antwoorder:
Ik denk dat een online SMS service wel degelijk een preventieve maatregel is. Het kan U zelfs extra privacy geven doordat Uw eigen telefoonnummer niet meer bekend is bij diegene die om de verificatie vraagt. Zie onder andere op https://drfone.wondershare.com/nl/message/receive-message-online.html
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies