probeer de google-beveiligingspatch 2025-01 te installeren maar dat lukt mij niet. Wanneer deze automatisch is gedownload en ga installeren loopt deze vast op circa 80%. Wanneer ik de download verwijderd (weg vegen) en schakel de telefoon geheel uit en daarna weer aanzet zal na verloop van tijd weer de melding dat de beveiligingspatch geinstalleerd kan worden en als ik dat doe krijg ik na enige tijd de melding dat er een fout is opgetreden. Verder heb ik geprobeerd om met Nokia en Mediamarkt contact te zoeken maar dat lukt mij niet. Al vast bedankt voor U hulp, met vriendelijke groet, Jam Meijninger lidnr 3103851Beste Jan, Ik heb aan Google Gemini gevraagd of het probleem bekend is. Hieronder staat het antwoord. Ik hoop dat dit je verder helpt. Succes! Algemene oplossingen: 1. Herstart je apparaat: Dit is vaak de eerste en eenvoudigste stap. Een herstart kan veel tijdelijke problemen oplossen die de update blokkeren. 2. Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele Wi-Fi-verbinding hebt. Sommige gebruikers hebben gemeld dat het gebruik van mobiele data in plaats van Wi-Fi, of het proberen van de update met een VPN, soms kan helpen. 3. Voldoende opslagruimte: Controleer of je voldoende vrije opslagruimte hebt op je apparaat. Updates, vooral grote, vereisen voldoende ruimte om gedownload en geïnstalleerd te worden. Als je minder dan 10% vrije ruimte hebt, kan dit problemen veroorzaken. Je kunt ruimte vrijmaken door apps, foto's of video's te verwijderen. 4. Controleer antivirus/firewall/ouderlijk toezicht: Soms kunnen beveiligingssoftware of ouderlijk toezicht de update blokkeren. Zorg ervoor dat tools.google.com en dl.google.com niet worden geblokkeerd en dat software-updates online kunnen gaan. Specifieke oplossingen voor Android (als het om een Android-beveiligingspatch gaat): 1. Google Play Services Cache wissen: ◦ Ga naar Instellingen > Apps (of Apps & meldingen) > Alle apps weergeven. ◦ Zoek naar Google Play Services en tik erop. ◦ Tik op Opslag en cache. ◦ Tik op Cache wissen en vervolgens op Opslag wissen (of Gegevens wissen). ◦ Herstart je telefoon en probeer de update opnieuw. 2. Google Play Store Cache wissen: ◦ Ga naar Instellingen > Apps > Alle apps weergeven. ◦ Zoek naar Google Play Store en tik erop. ◦ Tik op Opslag en cache. ◦ Tik op Cache wissen en vervolgens op Opslag wissen (of Gegevens wissen). ◦ Herstart je telefoon en probeer de update opnieuw. 3. Google Services Framework data wissen (gevorderd): ◦ Ga naar Instellingen > Apps (mogelijk moet je "systeemapps weergeven" inschakelen). ◦ Zoek naar Google Services Framework en tik erop. ◦ Tik op Opslag en cache. ◦ Tik op Gegevens wissen. ◦ Let op: Dit kan soms leiden tot problemen met Google-services, dus doe dit voorzichtig en als laatste redmiddel. Na het wissen, herstart je je telefoon en probeer je de update handmatig te controleren via Instellingen > Systeem > Systeemupdate. 4. Simkaart verwijderen: Bij sommige specifieke problemen met updates (zoals bij bepaalde Nokia-modellen), heeft het verwijderen van de simkaart en vervolgens de update proberen, geholpen. Dit is echter geen universele oplossing. 5. Fabrieksinstellingen herstellen (laatste redmiddel): Als geen van de bovenstaande oplossingen werkt en de update cruciaal is, kan een fabrieksreset een oplossing zijn. Maak altijd een volledige back-up van je gegevens voordat je dit doet, omdat al je data van het apparaat wordt verwijderd. Na de reset probeer je de update opnieuw te installeren. Met vriendelijke groet, Uw vraagbaak vrijwilliger *****Disclaimer***** vraagbaak Dit bericht is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Indien u dit bericht per ongeluk heeft ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de verzender op de hoogte te stellen. Het vermenigvuldigen of verspreiden van een bericht dat niet voor u is bestemd, is niet toegestaan. Aan de inhoud van dit bericht en de bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen. Hcc!SeniorenAcademie is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van onvolledige of incorrecte informatie in e-mailberichten.
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies