Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Videograbber heeft geen stuurprogramma

Oplossing

Vrager:

Vanuit de ledenpagina het programma Red uw Video's gekocht.
Maar na installatie krijg ik geen mogelijkheid om mijn analoge banden in te lezen. Bij apparaatbeheer staat dat de videograbber geen stuurprogramma heeft. Van Magix krijg ik een ouder stuurprogramma opgestuurd, maar ook deze geeft dezelfde melding.Opnieuw aangevraagd bij magix wat te doen maar geen antwoord, Vind dat erg vervelend te meer dat deze software via HCC is gekocht en werd aangeprezen. Wie kan mij hier bij helpen?

Vrijwilliger:

Windows kan het apparaat waarschijnlijk niet herkennen en dus niet zelf installeren. Kun je ons vertellen van welk merk de USB omvormer is, wat denk ik de video grabber is, en welk type.

Vrager:

De video grabber is geleverd door Magix en heeft als model nummer K0065. Als merknaam heeft het dan ook Magix. Het is de zwarte geleverd bij Red uw video's 9 vanuit de HCCleden pagina.

Vrijwilliger:

Ik heb het even opgezocht. Sommige gebruikers van het programma beweren dat het na de recente update van windows 10 niet meer werkt.
Welke versie van windows 10 heeft u ?

Iemand anders heeft een andere suggestie, een driver gebruiken van een andere model. Dat kunt u vinden op de volgende link :

https://www.magix.info/us/forum/k0065-magix-usb-converter-not-recognised-by-windows-10--1211298/

Let wel op de informatie is in het engels, en de driver mogelijk in het duits. Dit zou niet uit moeten maken.

Welke versie van windows u heeft, kunt u zien door op start te klikken, winver in te typen, en de gevonden applicatie te openen.

Vrager:

Helaas werkt het niet in de zin van de driver is nu wel gevonden,maar als ik een analoge film wil omzetten krijg ik in Red Uw Video's nog steeds geen keuze mogelijkheid.

Mijn windows versie is build 1803

Vrijwilliger:

Bedoeld u dat u bij het importeren de USB apparaat niet ziet ?

Kunt u anders even opnoemen welke stappen u volgt, het zo moeten gaan zoals op de volgende link in video's wordt aangetoond :

https://www.magix.com/nl/support/know-how/tutorialvideos/red-uw-videos/

Vrager:

Als ik aangeef dat ik analoog videobestanden wil opnemen krijg ik geen keuze mogelijkheid. Het veld blijft leeg. Niet aangegeven wordt de keuze tussen s-video of tulp aansluiting. Er is ook geen keuze naast het keuze driehoekje. Alle video’s had ik al bekeken voordat ik de vraag stelde via de vraagbaak. Programma is gewoon geïnstalleerd. En lijkt werkend.

Even een schermafdruk gemaakt.

Vrijwilliger:

Het lijkt er nog steeds op dat windows het apparaat niet ziet.
Kunt u kijken bij de volgende locaties in windows of het apparaat daar wel zichtbaar is :

In apparaatbeheer : Windowstoets + x > kies apparaatbeheer.

In instellingen : Start > instellingen > apparaten > verbonden apparaten.

Mocht het op een van deze plekken niet zichbar zijn, probeert u dan een andere USB-poort.

Vrager:

Zoals U in de bijlage kunt zien is de videograbber wel aanwezig.

Vrijwilliger:

Heeft u al geprobeerd het programma opnieuw te installeren ?
Mocht dat gedaan zijn of niet werken, dan moet ik even een onderzoek instellen waarom het programma uw videograbber niet ziet.

Vrager:

Dit heb ik al een keer gedaan, maar zal het in de loop van deze dag nog een keer proberen.

Nogmaals contact gezocht met Magix. Alle stappen uitgelegd. Bleek in de Privacy verkeerd te staan. Ik had de camera en microfoon toestemming moeten geven ..

Probleem opgelost.

Vrijwilliger:

Dank u voor de terug koppeling. Deze informatie onthouden wij voor de toekomst.

Bijlagen:
magix-geen-analoog.jpg magix-geen-analoog.jpg
apparaat-aanwezig.jpg apparaat-aanwezig.jpg

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Videobanden digitaliseren, van analoog naar digitaal
Programma aanbevolen in PC active
Download van youtube
Internetverbinding
zoeken hoe snel is mijn PC
Artikel details
Artikel ID: 785
Categorie: Video
Datum toegevoegd: 10/02/2019 12:03:13
Aantal bekeken: 3283
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 5.0/5.0 (1)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies