Vraag:
Na meest recente update windows 10 bij opstarten geen internetverbinding. Rechter muisknop problemen oplossen. Oplossing is steeds dat draadloze netwerkadapter opnieuw wordt ingesteld. Hoe kan ik dit probleem definitief tackelen?Antwoord:
Dit probleem is vaker gesignaleerd na installatie van de Falls Creators update. Mogelijke oplossingen zijn: 1) Het kan zijn dat je driver niet meer up-to-date is bij deze versie van Windows. Je kunt op de website van de fabrikant kijken of er een nieuwe driver voor deze Windows 10 versie is en die installeren. Alternatief is ga naar Configuratiescherm, Apparaatbeheer, Netwerkadapters, Klik met de rechtermuisknop op de Wifi-adapter en klik met links op Stuurprogramma bijwerken en dan naar Automatisch bijwerken. 2) Het kan zijn dat de driver opnieuw geïnstalleerd moet worden. Ga naar Configuratiescherm, Apparaatbeheer, Netwerkadapters, Klik met de rechtermuisknop op de Wifi-adapter en klik met links op Apparaat verwijderen. Start je PC of laptop opnieuw op. Windows 10 zal de het apparaat detecteren en er de laatste driver bij zoeken en installeren. 3) Als er een VPN driver actief was voor de upgrade dan kan het zijn dat de WiFi daarna problemen geeft. Dit is als volgt op te lossen: Ga naar de Windows Powershell (admin), via rechtermuisknop linksonder Windows logo Voor het volgende commando in (Control C - Control V): reg delete HKCRCLSID{988248f3-a1ad-49bf-9170-676cbbc36ba3} /va /f Voer vervolgens het volgende commando in: netcfg -v -u dni_dne Herstart je computer en activeer je Wifi-verbinding opnieuw. Bekijk even of hier de juiste oplossing tussen zit, zo niet dan moeten we verder kijken. Daarbij is het handig als je aangeeft welke fabrikant en systeem het betreft met typenummer.Vrager:
Bedankt voor je snelle reactie. Het was handig geweest als ik de ondernomen acties er even had bijgezet. De eerst twee genoemde oplossingen had ik al uitgevoerd, maar zonder succes. Na het versturen van de mail naar HCC heb ik nog gekeken op de site van KPN. Daar kwam ik een probleemoplosser tegen met de keuze WIFI verbinding valt steeds weg. Deze heb ik aangeklikt en na het opnieuw opstarten van het mden kreeg ik een melding dat WIFI kanaal 3 gewijzigd was naar 9. Inmiddels 2x de computer weer opgestart; zonder problemen.
Beantwoorder:
Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Het lijken losstaande problemen daar een Fall Creators upgrade niets van doen heeft met een kanaal waar een Wifi-modem op uitzendt. Maar goed te horen dat het probleem is opgelost. Met dit bericht sluiten we de vraag af. Nog veel computerplezier toegewenst.
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies