Dag, Ik hoor vaak terug dat mails die ik verstuur vanuit mijn hccnet e-mail accounts door gmail gezien worden als spam. Dat is soms behoorlijk vervelend. Is daar wat aan te doen? G Het is inderdaad vervelend om dan naar u spam box te kijken als u een mailtje krijgt van de hcc. Gelukkig hebben we daar iets voor. Klik op het tandwiel rechts boven aan. Daarna klikt u op instellingen en daarna op filters en geblokkeerde adressen. Als het goed ziet u rechts onderaan creëer een nieuwe filter, als u daar op hebt geklikt ziet u een raampje. Type op het bovenste balkje de gewenste Email adres die u niet als spam wilt zien. Als u dat eenmaal heeft gedaan klikt u rechts onderaan (Creëer filter met dit vind). Nu ziet u verschillende opties met daar bij de keuze om de gewenste mail niet meer naar de spam box te sturen, als u daar een vinkje bij zet moet u ook een vinkje zetten naast de creëer filter. En als laatst klikt u op creëer filter Ik hoop dat dit u kon helpen. Als er nog vragen zijn, help ik daar graag mee. Vriendelijke groet,Dit is niet een antwoord op mijn vraag. Ik verstuur mail vanaf mijn hccnet account en hoor heel vaak dat de mail bij gmail gebruikers niet aankomt. Kortom, e-mails vanuit hccnet worden door gmail gezien als spam. Kan daar vanuit hccnet wat aan gedaan worden? Groet,Wanneer kan ik hier een reactie op verwachten? Groet, Wanneer uw mail word gezien als Spam dan komt uw mail nog steeds aan bij de ontvanger. Het bericht komt dan meestal terecht in een speciale map zoals bv: SPAM, Ongewenst of Niet belangrijk. Dit ligt dus 9 van de 10 keer aan de ontvanger. Nu kunnen er verschillende oorzaken zijn waarom dit gebeurt. Er kan een filter zijn die op basis van steekwoorden bepaalt in welk mapje uw bericht terecht komt. Maar ook een DNS adres van de zender kan slecht te naam staan. Ook dan treed zo'n spam filter in werking, ook als u uw mail naar meerdere mensen tegelijk stuurt kan het fout gaan. Sommige security programma's kunnen dit ook doen, vaak zit dit bij een antivirus pakket in. Eigenlijk zou de ontvanger actie moeten ondernemen door simpel weg uw bericht te verplaatsen naar postvak in. er zijn ook verhalen bekend dat dit gebeurt via Wi-Fi en niet via een vaste internetkabel. Dit heeft weer met veiligheid certificaten te maken. Om een duidelijk oplossing te bieden moeten we veel meer onderzoek doen om te kijken waar het fout gaat. Daarom is het denk ik slimmer om te vragen aan de ontvanger of deze wil controleren waar het staat en zo nodig te verplaatsen als het eenmaal verplaatst is zou het weer goed moeten zijn. Met vriendelijke groet,
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies