Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Authenticatiefout

Oplossing

Ik gebruik een laptop/tablet en een desktop pc met resp. Windows 10 Home en Windows 10 Pro, beide ingesteld op 64-bit).
Op beide systemen gebruik ik Mozilla Thunderbird vs. 68.6.0 (32-bits) en op beide systemen heb ik al een Gmail-account, dat naar behoren werkt.
Ik heb op de laptop een nieuw Gmail-account aangemaakt en dat werkt ook goed. (In Google-account aangegeven dat Mozilla Thunderbird gebruikt mag worden.)
Datzelfde account wil ik nu ook op de PC installeren. Alle instellingen op beide systemen zijn gelijk (imap.gmail.com (prt 993); smpt.gmail.com (prt 465)beveiligingsinstellingen etc. Het wachtwoord is goed, want daarmee kan ik wel inloggen op de Gmail server.
Maar bij het opvragen van de e-mail berichten krijg ik nu de foutmelding: Authenticatiefout tijdens het verbinden met server imap.gmail.com.

Ondanks het bezoek aan allerlei help-bestanden van Google en Thunderbird kom ik geen streep verder.
(n.b. de Browser is op beide systemen Firefox vs. 74.0 (64-bit)

Kunt u mij helpen? B.v.d.

Met vriendelijke groet,


U geeft aan (in Google-account aangegeven dat Mozilla Thunderbird gebruikt mag worden.). Bedoelt U hiermee dat U een applicatie password heeft ingesteld voor die kopie van Thunderbird.

Dit betekent dat gmail alleen via een applicatie password bereikt kan worden door een externe applicatie. U moet dat dus ook instellen voor de 2e kopie van Thunderbird.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Authenticatiefout
Google Drive
Gmail: Server fout
In Thunderbird wordt bij Reply het oorspronkelijke mailtje blauw
Google acount
Artikel details
Artikel ID: 979
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 10/04/2020 20:08:10
Aantal bekeken: 622
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies