Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


In Thunderbird wordt bij Reply het oorspronkelijke mailtje blauw

Oplossing

Sinds kort heb ik dit probleem
Als ik een mailtje ga reply-en dan heeft het oorspronkelijke mailtje een blauwe kleur gekregen. Hoe krijg ik de zwarte tekstkleur weer terug?

a. Zorg altijd dat bij Thunderbird de laatse update geinstalleerd is.
Op dit moment versie: 68.6.0 (32bits)
b. Algemeen kan je dit instellen
In Thunderbird Klik je op het Hamburgermenu Rechtsboven (zie bijlage "Hamburger menu.jpg")
In het submenu dat dan verschijnt klik je op "Opties"
In het nieuwe tabblad dat dan tevoorschijn komt klik je in het menu aan de linkerkant op "Opstellen"
Vervolgens onderaan in dit tabblad het vinkje verwijderen bij "Standaardkleuren van lezer gebruiken"
Eventueel de "Tekstkleur" en/of "Achtergrondkleur" aanpassen door op de geel omcirkelde vlakken te klikken en dan in de pop-up de gewenste kleur te kiezen en de keuze te bevestigen door op "OK" te klikken (zie bijlage "Tabblad opstellen.jpg")

Als dit geen gewenst resultaat geeft dan de "Help" functie van Thunderbird gebruiken.




Helaas.
Ik heb versie 78.5.1
Ik heb een mailtje ontvangen en klik op "Beantwoorden"; de tekst van het oorspronkelijke mailtje is nog gewoon zwart.
Ik reageer op het mailtje en verstuur dit.
Als in kijk in de map voor Verzonden Mail dan zie ik dat de tekst van het oorspronkelijke mailtje blauw is geworden

Is dat bij elke mail die je beantwoordt of bij een speciale mail?




Na de mailwisseling kom ik tot de volgende mogelijkheden om het probleem op te lossen.
1. Maak een extra emailaccount aan om het probleem uit te sluiten in het foutieve account.

of

2. Installeer Thunderbird opnieuw. Zorg eerst voor een goede back-up van je berichten.

of
3. Via de helpfunctie van Thunderbird is het mogelijk een bug te melden bij Mozilla bugzilla-daemon@mozilla.org




Ik heb nog wat speurwerk gedaan n.a.v. de tekstkleur naar blauw en heb gevonden dat vermoedelijk bij de vraagsteller de "chat functionaliteit" is geactiveerd.
Dit kan hij oplossen door het account waarin dit plaatsvind opnieuw handmatig in te stellen als E-mail account.
Een beschrijving hoe hij dat moet doen kan je vinden door op onderstaande link te klikken.
https://support.mozilla.org/nl/kb/handmatige-accountconfiguratie

Ik ben benieuwd




Naar aanleiding van je reactie

extra e-mail-account aanmaken - is dit een alias op het bestaande e-mail-adres of een nieuw e-mail-adres?

Thunderbird opnieuw installeren - dat zie ik eigenlijk niet zitten. Gaat dit dan over de huidige instellingen? Wat gebeurt er met de huidige instellingen?

Melden van een bug
Het probleem doet zich voor op de computer van mijn vrouw; op mijn computer heb ik er geen last van. We hebben beide een eigen e-mail-adres.

Als Thunderbird opgestart wordt dan zie ik aan de linkerkant alleen het e-mail-account. Er staat geen "chat" vermeld
Ik heb de handmatige configuratie nagelezen en de huidige instellingen zijn niet afwijkend. Ik heb niet opnieuw geconfigureerd - wat gebeurt er met de bestaande instellingen?

Is er niet een instelling veranderd die via de configuratie-editor is aan te passen? (opties / algemeen / rechts onder Configuratie-editor); maar ja wie wordt hier uit wijs

Het emailadres wat u extra toe moet voegen aan Thunderbird ( met de blauw fout) moet een normaal adres zijn.
U zou uw HCC-account als test toe kunnen voegen met imap-functie of u maakt een GMAIL-account (gratis) aan




Beste Jan

Ik begrijp er niets meer van
Nu is ook op mijn computer bij een Reply de tekst van het oorspronkelijke mailtje blauw.
Maar bij Doorsturen blijft de tekst van het oorspronkelijke mailtje zwart.

Ik heb zonet op een mailtje van een derde een Reply gedaan en in de verzonden mail zie ik dat de tekst van het oorspronkelijke mailtje zwart is gebleven

In Thunderbird heb ik op mijn computer naast mijn normale e-mail-adres (....@dsv.nl) ook mijn hcc-adres (...@hccnet.nl)
En als Van-adres heb ik beide adressen in probeer-mailtjes gebruikt - zonder resultaat

Wat mij betreft mag zonodig deze vraag gesloten worden

Beste Jan Damen

Bij toeval heb ik de oplossing gevonden
In Thunderbird ga je naar Extra Opties Algemeen
En bij Plattetekstberichten was het vakje blauw. Dit gewijzigd in zwart
Het probleem was nu voorbij
Hoe dit vakje blauw is geworden kan alleen maar zijn door een update van Thunderbird

Het ticket kan gesloten worden - alleen weet ik niet hoe

Joop,

Bedankt voor je speurwerk.
Als er nog iemand komt met dit probleem dan weten we de oplossing.

Ik zal het probleem afsluiten

Mvgr Jan




Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen mauil overzetten
Thunderbird: Body type not supported by Remote Host
email adres blokkeren in Thunderbird
email adres blokkeren in Thunderbird
E mail Thuderbird na installatie W10
Artikel details
Artikel ID: 1678
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 28/12/2020 16:41:59
Aantal bekeken: 381
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies