Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Snelheid / prestaties

Oplossing

Beste mensen van HCC, ik heb sinds 2 weken een splinternieuwe Lenovo Legion T730-28ICO 90JF00LRMH desktop. Dit toestel heeft echt fantastische, state-of-the-art specs (https://www.coolblue.nl/product/857649/lenovo-legion-t730-28ico-90jf00lrmh.html#product-specifications). Dus: een heel goede en snelle game-computer zou je zeggen. Ik heb 'm aangeschaft voor bewerking van foto- en videobestanden. Ik gebruik een heel simpel fotoprogramma: Photoshop Elements 2020, dus geen enkele zware belasting voor dit toestel. Mijn vraag: hoe kán het, dat met zó'n snelle PC en zó'n licht programma (er staat zelfs nog niets anders op de PC dan dit programma)het in- en uitzoomen van foto's in Photoshop Elements niet vloeiend en niet supersnel verloopt, maar dat het in- en uitzoomen schokkerig gaat, alsof zelfs deze zware PC zo'n fotobestand van slechts enkele Mb's niet gemakkelijk aan kan? Ik heb de specs van het toestel bij "Eigenschappen" gecheckt en die kloppen. Windows zegt dat dit toestel naar behoren functioneert, en daar heb ik bij dit splinternieuwe apparaat eigenlijk ook geen twijfels over. Maar hoe kan het dan, dat foto's schokkerig in- en uitzoomen, met soms wel een dikke seconde wachttijd tussen de verschillende zoom-afmetingen? Hoop dat jullie mij als HCC-lid kunnen helpen; dank bij voorbaat! Paul Walters, Rotterdam.

Beste Paul,

Die Lenovo is een beest van een machine en alles zou dus flitsend uitgevoerd moeten worden.

Heb je via Taakbeheer al gekeken waar je PC zo druk mee is zodat je applicaties traag werken?

Taakbeheer start je op vanuit de onderste taakbalk en met de rechtermuisknop Taakbeheer selecteren.

De tab Processen geeft aan waar het systeem op dat moment mee bezig is en de hoeveel systeembronnen die daarbij worden gebruikt.

De tab Prestaties laat het gebruik van de systeembronnen zien over een langere periode en kan per systeembron worden geselecteerd.

Een dieper niveau van broncontrole kan worden uitgevoerd door perfmon in het Windows zoekvenster links onderin in te tikken. Deze weergave is echter wat lastiger te lezen.

Vaak is de toegang tot een schijf de oorzaak van problemen. Die kun je testen via het programma Crystal Disk Mark. Link: https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskmark/
Het resultaat dat linksboven wordt weergegeven in MB/s is daar interessant.

We zijn benieuwd of bij deze controle iets opvalt.
In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Paul,

Deze tip kwam ik ook nog tegen:
https://pcsupport.lenovo.com/us/en/products/desktops-and-all-in-ones/legion-series/legion-t730-28ico/solutions/ht510168-freezing-or-performance-issues-windows-10

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag ga we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Artikel details
Artikel ID: 1191
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 11/06/2020 19:34:51
Aantal bekeken: 28
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies