Vraag: Sinds een enkele maanden heb ik het probleem, dat berichten na kortere of langere tijd van mijn iPhone en/of Pad verdwijnen. Het ene bericht wel het andere niet. Er is geen pijl op te trekken. Een bericht dat ik in eerste instantie goed heb binnen gekregen vermeld na kortere of langere tijd:"Dit bericht is niet gedownload van de server." Voordat 't bericht geopend is, zie je nog de oorspronkelijke aanhef. Dit staat er ook weer als je het bericht sluit. Enige tijd geleden dacht ik ergens op internet de suggestie tegen te zijn gekomen, dat dit probleem door HCC servers zou worden veroorzaakt. Mijn POP server is HCC mijn SMTP server is XS4all Voor de volledigheid sluit ik een voorbeeld bij. In dit geval gaat het om het bericht van 02-12-15. Hopelijk kent u de oorzaak. Met dank en groet, Antwoord: We hebben uw probleem besproken en we zijn met elkaar in gesprek gegaan over suggesties en oplossingen. Uiteindelijk hebben we op internet wat meer informatie kunnen vinden over dit onderwerp waaronder een logische verklaring in duidelijke stappen zie hieronder de stappen. Wij hopen dat u dit probeert uit te voeren en dat u ons laat weten of dit het gewenste resultaat heeft. De stappen kunnen uitgevoerd worden op iPhone en iPad. Wij hebben geen voorbeeld mogen ontvangen zou u deze nog kunnen sturen ? 1. Ga naar instellingen op de iPhone of iPad (die minstens iOS 8 draait). 2. Tik op Berichten. 3. Ga naar ‘Bewaar berichten’ onder het kopje ‘Berichtgeschiedenis’. 4. Kies hier voor een bewaartijd van 30 dagen, een jaar of permanent. 5. In de pop-up ga je akkoord met het verwijderen van oudere berichten dan de aangegeven tijd door op ‘Verwijder’ te tikken. Let op: die kun je niet ongedaan maken.(dit is een optionele instelling) Voor de inkomende en uitgaande mailverkeer heb wij voor u nog even opgezocht wat de instellingen daarvoor zijn zie website:. https://www.xs4all.nl/service/diensten/email/installeren/wat-zijn-de-algemene-email-instellingen.htm Ik hoop dat dit uw probleem oplost, als dat niet zo is dan horen wij graag van u. Met vriendelijke groetenVraagbaak beantwoorder Vervolgvraag: Dank voor jullie reactie.Bijlage 1 geeft 't beeld zonder opening van het bericht. Je krijgt dan om welke reden dan ook meer informatie dan wanneer je het bericht opent (bijlage 2) Volgens mij heeft 't niets met de instellingen te maken omdat: 1) Niet alle berichten er last van hebben 2) Ik niet met mijn vingers aan de instellingen heb gezeten. NB: sinds ik de laatste release van iOs gedownload heb, heb ik nauwelijks nog last. Raar, raar. Met groet, Antwoord:Opvallend genoeg kwam ik onderstaand bericht op Senioren Web. Ter Info! Sinds de introductie van iOS 9 kunnen veel mensen oudere mails niet meer openen in de app Mail. Dit terwijl zij de mails nog wel in hun overzicht zien staan. Dit probleem speelt alleen bij gebruikers die een POP3-mailaccount hebben ingesteld bij de app Mail. Apple schijnt dit soort mailaccounts niet meer te ondersteunen. Daarom raadt SeniorWeb gebruikers met mailproblemen in iOS 9 aan om over te stappen van POP3 naar IMAP. Wilt u niet overstappen naar IMAP of ondersteunt uw provider het niet? Download dan een externe mailapp uit de App Store. POP3 en IMAP Als u een internetabonnement afsluit, krijgt u daar vaak een e-mailadres bij van de provider. Dat noemen we providermail. Om uw e-mailaccount in te stellen op uw iPhone of iPad hebt u de zogenaamde POP3- of IMAP-gegevens van de provider nodig. Deze zorgen er samen met uw inloggegevens voor dat u kunt e-mailen op uw apparaat. Lange tijd werd POP3 het meeste gebruikt. Maar ondertussen wordt er vooral gebruikgemaakt van het nieuwere IMAP. Lees in het artikel 'Overstappen van POP3 naar IMAP' meer over de voor- en nadelen van POP3 en IMAP. Mailaccount opnieuw instellen Als uw provider IMAP ondersteunt, is het verstandig om het POP3-account te verwijderen uit Mail en vervolgens uw e-mailaccount in te stellen als een IMAP-account. Controleer voordat u begint of uw provider IMAP ondersteunt en zoek op wat de IMAP-gegevens zijn. Lees hier meer over in het artikel 'E-mail instellen op de tablet en smartphone'. Bekijk allereerst of u gebruikmaakt van POP3 of IMAP. Dit hoeft alleen als u providermail gebruikt. Bij webmail van bijvoorbeeld Gmail of Outlook.com speelt dit probleem niet.Geachte Heer R Jans, Ik heb uw bericht onder behandeling genomen en het eerdere advies van mijn collega meegenomen. Ik adviseer u om even in te loggen op de Online HCC Webmail en hier te kijken of uw mailtjes er tussen staan. Zo niet dan ligt het aan de server van de HCC en kunnen wij hier helaas niks aan doen. als de mail niet meer op de server van HCC staat kan hij ook niet meer op uw IOS apparaat gedownload worden. hier onder bij gevoegd de link van de HCC mail. Ik hoop u hierbij op dit moment genoeg te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Wesley Gebbinck Link naar HCC Mail: https://webmail.hccnet.nl/src/login.php Met vriendelijke groetenVraagbaak beantwoorder
Bijlagen: iPhone2.JPG iPhone.JPG
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies