Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Lege mail op mobiel

Oplossing

Beste Lezer,

Eerder al contact gehad i.v.m. niet kunnen wijzigen wachtwoord mailaccount. Dit is inmiddels verholpen en kan weer mail ontvangen en versturen via de desktop en mobiel.
Enkel na opnieuw aanmaken mailaccount om mijn mobiel zijn de nieuwe en bestaande mails qua inhoud leeg, wat is hiervan de oorzaak?
Ik weet dat het te maken zou kunnen hebben met de instelling POP3 i.p.v. IMAP maar die laatste geprobeert maar wordt niet geaccepteerd.
Graag zou ik van jullie een oplossing willen ontvangen.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet.

Beste Rob,
IMAP instellen voor een Gmail account gaat vrijwel automatisch. Ik vermoed daarom dat je de HCC instellingen voor IMAP wilt weten. Zie daarvoor :
https://zuid-holland.hcc.nl/downloads1/algemeen/23-mailinstellingen-hccnet/file.html .
Als op enig apparaat de mail is gelezen met pop3 en er is niet ingesteld dat de mail op de server moet blijven staan, dan wordt de betreffende mail naar het apparaat gehaald en op de server verwijderd. Ik kan nu niet meer aangeven wat er bij jou gebeurt is helaas. Misschien kun je via webmail nog e.e.a. vinden.
Succes!

Met vriendelijke groet
Joop

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Joop,

De instellingen had ik al bekeken en deze ingesteld op mijn Samsung Galaxy A52 binnen Outlook maar bij alle mails via HCC krijg ik een foutmelding "Fout bij het laden van het bericht, zie de bijlage. Daarvoor waren de mail qua inhoud leeg.

Alle overige mail via XS4ALL en GMAIL komen zonder problemen binnen. Op mijn desktopcomputer worden binnen Outlook de mails wel normaal geladen. Dit is het probleem wat er bij mij speelt.

Nu kom ik niet meer in mijn webmail van de HCC na wijzigen wachtwoord na contact gehad te hebben met de ledenadministratie maar dit wachtwoord is correct.

Graag de oplossing voor deze problemen.

Beste Rob,
Dit lijkt me toch een wachtwoord probleem. Het lijkt erop dat de Outlook van de A52 nog wat verkeerde zaken in de cache heeft staan. Maar eerst dient het probleem in de webmail te worden opgelost. Vraag desnoods een nieuw wachtwoord aan en probeer daarmee op de PC in de webmail te komen. Als dat niet lukt probeer het dan met een andere browser (Firefox, Chrome, Opera, Braveā€¦). Daarna eerst weer op de PC Outlook instellen en testen. Pas daarna op de A52 Outlook instellen en proberen. Probeer ook eens op de A52 Gmail te gebruiken om te testen of het aan Outlook ligt. Ook kun je Outlook geheel verwijderen, de A52 herstarten en Outlook weer installeren.
Laat nog even weten of het en hoe het gelukt is.

Klantreactie door: Joop Harthoorn

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen e-mail verz.&ontv.
E-mail berichten verdwijnen.
Thunderbird
Instellingen Outlook 2019
downloaden van mijn mail in Thunderbird
Artikel details
Artikel ID: 3308
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 15/11/2022 10:03:08
Aantal bekeken: 51
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies