Vraag:Ik heb een printer (Canon IP4850) in een netwerk. Het printen bij de hoofdcomputer doet het prima. Een elders aanwezige computer komt bij het opstarten tegenwoordig direct met een scherm waarin aangegeven staat dat de genoemde printer niet reageert. Een document kan ook niet worden afgedrukt (printer staat bij de hoofdcomputer wel ingeschakeld). Daarna de volgende handeling verricht: bij de computer met het scherm waar staat dat de printer niet reageert, in het configuratiescherm de printer verwijderd, en daarna opnieuw toegevoegd. Dan kan op die computer het document wel worden geprint. Na afsluiting van de computers verschijnt bij het opstarten opnieuw het scherm bij de eerstgenoemde computer dat de printer niet reageert. S.v.p. een oplossing! N.B. Het probleem is (mogelijk) ontstaan op het moment dat bij een printopdracht de printer onvoldoende printinkt bleek te hebben.De melding komt de volgende keer bij het opstarten weer terug (er is niet eens opnieuw een printopdract verstuurd). Wil ik dan printen, dan kan dat niet. Het kan niet de bedoeling zijn, dat ik eerst steeds weer de printer moet weggooien en opnieuw moet detecteren.Antwoord:Staat je printer als standaardprinter? Ga via start naar configuratiescherm. Dan apparaten en printers. Staat je printer daar als standaardprinter? (een groen vinkje bij je printer)Met vriendelijke groetenVraagbaak beantwoorder
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies