Alle 3 computers zitten in hetzelfde netwerk. Een computer is aangesloten op de printer met kabel (Dit werkt prima) Vanaf de overige 2 andere computers kan niet geprint worden. De printer wil zich niet laten toevoegen bij instellingen, printers en scanners in Windows 10 Alles is gedeeld met elkaar. Een jaar geleden werkte alles nog prima. De syllabus ook al toegepast, maar ik kom er niet meer uit. Graag dit probleem oplossen.esteĀ U maakt een lastig probleem nog lastiger door geen merk en type van uw Printer te vermelden. In zijn algemeenheid kan ik u alleen maar adviseren om op de Computers die niet met een kabel aan uw printer hangen alles te verwijderen wat met uw printer te maken heeft. Er mag geen oude printerdriver of resten ervan meer aanwezig zijn. Zoek op merk en type. Vervolgens moet U op de website van de fabrikant de laatste driver voor uw Merk en Type downloaden. Dan tijdelijk een van die Computers met een usb-kabel aan de printer hangen en dan de driver installeren (als Administrator) U krijgt dan de vraag of de Printer in de toekomst verbonden is met een USB-kabel of dat U de Printer draadloos in uw Netwerk wilt opnemen. Natuurlijk kiest u dan voor de laatste optie. Maak de installatieprocedure geheel af en verwijder dan pas de USB-kabel, tenzij al eerder op het scherm staat dat u de kabel nu moet verwijderen. Als alles goed gaat krijgt de Printer nu een IP-nummer toegewezen door uw Router en hangt dus in uw lokale netwerk en kunt u vanaf die Computer printen. Het spreekt vanzelf dat wanneer het op die Computer werkt, U deze procedure exact ook uitvoert op de andere Computer. vr. gr./ HCC-VraagbaakBeste Ter aanvulling: De printer is HP LaserJet 1020 (Dit heb ik vergeten te zeggen) Ik ben er lang mee bezig geweest om het probleem op te lossen. Hoe kan ik de drivers van de printer verwijderen op de beide Laptops. Gezocht wat de namen voor deze bestanden zijn. dll-bestanden zijn er meerdere op de laptops. Waar aan kenbaar. Bij apparaat beheer bij eigenschappen van de printer de melding: de printer werkt correct. Hopelijk hebt u nog een suggestie waar ik verder mee kom. Groet Theo Hesselink4 nov. 2021 Beste OK. Het betreft dus een Laserjet 1020 Voordat je verder ook maar iets doet, lees eerst zorgvuldig het document dat ik je als bijlage ga sturen. "Printer delen via uw thuisnetwerk met Windows 10 .docx". Controleer goed of aan alle voorwaarden die daarin beschreven worden is voldaan. Wellicht is dat voldoende om de zaak weer aan de gang te krijgen. Mocht dat niet het geval zijn dan hoor ik wel weer van je. --------------------------------------------------------- De nieuwste Printerdriver vind je overigens hier : https://support.hp.com/nl-nl/drivers/printers of https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-laserjet-1020-printer-series/439423/model/439428 vr. gr./ HCC-Vraagbaaken
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies