Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Printer in thuisnetwerk installeren

Oplossing

Alle 3 computers zitten in hetzelfde netwerk.
Een computer is aangesloten op de printer met kabel (Dit werkt prima)
Vanaf de overige 2 andere computers kan niet geprint worden.
De printer wil zich niet laten toevoegen bij instellingen, printers en scanners in Windows 10
Alles is gedeeld met elkaar.
Een jaar geleden werkte alles nog prima. De syllabus ook al toegepast, maar ik kom er niet meer uit.
Graag dit probleem oplossen.

este Theo,
U maakt een lastig probleem nog lastiger door geen merk en type van uw Printer te vermelden.
In zijn algemeenheid kan ik u alleen maar adviseren om op de Computers die niet met een kabel
aan uw printer hangen alles te verwijderen wat met uw printer te maken heeft.
Er mag geen oude printerdriver of resten ervan meer aanwezig zijn. Zoek op merk en type.
Vervolgens moet U op de website van de fabrikant de laatste driver voor uw Merk en Type downloaden.
Dan tijdelijk een van die Computers met een usb-kabel aan de printer hangen en dan de driver installeren (als Administrator)
U krijgt dan de vraag of de Printer in de toekomst verbonden is met een USB-kabel of dat U de Printer draadloos in uw Netwerk wilt opnemen.
Natuurlijk kiest u dan voor de laatste optie. Maak de installatieprocedure geheel af en verwijder dan pas de USB-kabel, tenzij al eerder op het scherm staat dat u de kabel nu moet verwijderen.
Als alles goed gaat krijgt de Printer nu een IP-nummer toegewezen door uw Router en hangt dus in uw lokale netwerk en kunt u vanaf die Computer printen.
Het spreekt vanzelf dat wanneer het op die Computer werkt, U deze procedure exact ook uitvoert op de andere Computer.
vr. gr.
G.Otten / HCC-Vraagbaak

Beste Gerard
Ter aanvulling:
De printer is HP LaserJet 1020 (Dit heb ik vergeten te zeggen)
Ik ben er lang mee bezig geweest om het probleem op te lossen.
Hoe kan ik de drivers van de printer verwijderen op de beide Laptops. Gezocht wat de namen voor deze bestanden zijn. dll-bestanden zijn er meerdere op de laptops. Waar aan kenbaar. Bij apparaat beheer bij eigenschappen van de printer de melding: de printer werkt correct.
Hopelijk hebt u nog een suggestie waar ik verder mee kom.
Groet Theo Hesselink

4 nov. 2021
Beste Theo,
OK. Het betreft dus een Laserjet 1020
Voordat je verder ook maar iets doet, lees eerst zorgvuldig het document dat ik je als bijlage ga sturen.
"Printer delen via uw thuisnetwerk met Windows 10 .docx". Controleer goed of aan alle voorwaarden die daarin beschreven worden is voldaan.
Wellicht is dat voldoende om de zaak weer aan de gang te krijgen.
Mocht dat niet het geval zijn dan hoor ik wel weer van je.
---------------------------------------------------------
De nieuwste Printerdriver vind je overigens hier :
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/printers of
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-laserjet-1020-printer-series/439423/model/439428

vr. gr.
Gerard Otten / HCC-Vraagbaak

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Printen in Netwerk
oude printers en windows10
storingen
Hoe de printer te resetten
Installeren printer MF 8080Cw i-sensys
Artikel details
Artikel ID: 2440
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 22/11/2021 10:04:28
Aantal bekeken: 150
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies