Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


printer/scanner drivers

Oplossing

Ik heb nu bij twee computers hetzelfde probleem met de installatie van twee Epson printer/scanners, beide onder Windows 10 home 20H2.
In beide zie ik na installatie zowel de printer als de scanner dubbel geinstalleerd worden. De twee drivers zijn van Microsoft en van Epson.
Hierdoor werkt het scanner programma niet en geeft de printer een foutmelding (maar er wordt wel geprint).
Ik kan wel scannen met een plaatjes programma (Irfanview) na selectie van een van de scanners (=drivers), maar dan zijn er nauwelijks opties.
Ik heb de installatie al vele keren herhaald, ook na opschonen van het register, maar zonder sukses.
Het lijkt er op dat Microsoft de kans pakt om zijn drivers te installeren, zonder dat ik dat wil.
Hoe kan ik dat voorkomen?

Beste Bernard,
Er bestaat een mogelijkheid om automatische drivers instaleren in windows uit te schakelen maar die methode is erg complex dat betekent namelijk dat u wijzigingen moet aanbrengen in het windowsregister. Als u deze optie toepast schakelt u tegelijk uit dat windows voor alles niet meer automatische drivers installeert. Dit geld dus ook voor alle randapparatuur en plug en play apparaten.
We zien dat de printer uit 2011 komt en dat er vanaf 2013 geen nieuwe printerdrivers beschikbaar zijn gesteld door de printerfabrikant. verder adviseren wij u om alle officiële drivers via onderstaande link te downloaden en te instaleren. Als u op onderstaande link klikt dan komt u gelijk op de pagina waar u de drivers voor deze specifieke printer kan downloaden. U klikt dan op het plus teken met daarachter de tekst drivers dan vouwt zich er een menu open met daarop de stuurprogramma’s die nodig zijn om het printen en scannen weer stabiel te laten verlopen. Wilt u dit eens proberen?

https://www.epson.nl/support?productID=10892&os=28#drivers_and_manuals

Heeft u nog vragen meld het dan gerust.

Mike van Veenendaal

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank voor uw reactie. Ik had al van de genoemde link gebruik gemaakt om drivers te installeren. Misschien is het dan toch beter om in het register tijdelijk die wijziging aan te brengen en later het register weer terug te brengen in de vorige staat? Kunt u kort aangeven welke wijziging ik moet aanbrengen?

beste Bernard
bij deze geven wij u de informatie over hoe u de wijzigingen kan aanbrengen is het voor u te volgen bij deze link de uitleg is in het Engels en als u wilt kunnen we het vertalen naar het Nederlands als u dat prettig vind

de wijzigingen die u aanbrengt in het controlepaneel zijn op eigenrisico en verantwoordelijkheid

https://www.laptopmag.com/articles/disable-automatic-driver-downloads-on-windows-10

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen printer/scanner drivers
Windows 10 drivers
Hoe de printer te resetten
Printer in thuisnetwerk installeren
Printer Wifi Laptop
Artikel details
Artikel ID: 1824
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 23/03/2021 20:12:02
Aantal bekeken: 419
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies