Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


printer/scanner drivers

Oplossing

Ik heb nu bij twee computers hetzelfde probleem met de installatie van twee Epson printer/scanners, beide onder Windows 10 home 20H2.
In beide zie ik na installatie zowel de printer als de scanner dubbel geinstalleerd worden. De twee drivers zijn van Microsoft en van Epson.
Hierdoor werkt het scanner programma niet en geeft de printer een foutmelding (maar er wordt wel geprint).
Ik kan wel scannen met een plaatjes programma (Irfanview) na selectie van een van de scanners (=drivers), maar dan zijn er nauwelijks opties.
Ik heb de installatie al vele keren herhaald, ook na opschonen van het register, maar zonder sukses.
Het lijkt er op dat Microsoft de kans pakt om zijn drivers te installeren, zonder dat ik dat wil.
Hoe kan ik dat voorkomen?

Beste Bernard,
Er bestaat een mogelijkheid om automatische drivers instaleren in windows uit te schakelen maar die methode is erg complex dat betekent namelijk dat u wijzigingen moet aanbrengen in het windowsregister. Als u deze optie toepast schakelt u tegelijk uit dat windows voor alles niet meer automatische drivers installeert. Dit geld dus ook voor alle randapparatuur en plug en play apparaten.
We zien dat de printer uit 2011 komt en dat er vanaf 2013 geen nieuwe printerdrivers beschikbaar zijn gesteld door de printerfabrikant. verder adviseren wij u om alle officiële drivers via onderstaande link te downloaden en te instaleren. Als u op onderstaande link klikt dan komt u gelijk op de pagina waar u de drivers voor deze specifieke printer kan downloaden. U klikt dan op het plus teken met daarachter de tekst drivers dan vouwt zich er een menu open met daarop de stuurprogramma’s die nodig zijn om het printen en scannen weer stabiel te laten verlopen. Wilt u dit eens proberen?

https://www.epson.nl/support?productID=10892&os=28#drivers_and_manuals

Heeft u nog vragen meld het dan gerust.

Mike van Veenendaal

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank voor uw reactie. Ik had al van de genoemde link gebruik gemaakt om drivers te installeren. Misschien is het dan toch beter om in het register tijdelijk die wijziging aan te brengen en later het register weer terug te brengen in de vorige staat? Kunt u kort aangeven welke wijziging ik moet aanbrengen?

beste Bernard
bij deze geven wij u de informatie over hoe u de wijzigingen kan aanbrengen is het voor u te volgen bij deze link de uitleg is in het Engels en als u wilt kunnen we het vertalen naar het Nederlands als u dat prettig vind

de wijzigingen die u aanbrengt in het controlepaneel zijn op eigenrisico en verantwoordelijkheid

https://www.laptopmag.com/articles/disable-automatic-driver-downloads-on-windows-10

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik heb de aanbevolen actie uitgevoerd: het uitzetten van het automatisch ophalen van merk drivers.
Dit heeft niet geholpen om het probleem op te lossen.
Overigens, bij nader inzien, had ik deze actie al eerder uitgevoerd, door de internetverbinding te verbreken voorafgaande aan het installeren van printer en scanner.
U heeft in het vorige antwoord aangegeven, dat het mogelijk is in het register veranderingen aan te brengen die er voor zorgen dat er automatisch Microsoft drivers worden geinstalleerd. Hierdoor zou het probleem met de installatie van de printer/scanner zijn opgelost.

Geachte meneer Vermeer,

Uit uw vorige bericht is het moeilijk te halen of het probleem zich nog steeds voor doet of dat het probleem is opgelost.
Onze vraag is of het probleem al verholpen is?
Of dat u nog een vraag heeft.

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Antwoord op uw vraag:
Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Geachte Bernard,

U heeft eerder geschreven dat u een foutmelding krijgt wanneer u wat probeert uit te printen, is het mogelijk voor u om mij een screenshot te sturen van uw foutmelding. om een screenshot te maken moet u op uw toetsenbord de knop Prt sc of een andere afkorting voor het woord print screen. als u deze screenshot zou kunnen toevoegen als bijlage bij de mail zou dat prettig zijn.

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hierbij zend ik u de foutmeldingen die ik teken kom t.a.v. de printer.

Aan de melding te zien heeft de storing te maken met het stuurprogramma. Het enige wat we nog kunnen bedenken en wat u zou kunnen proberen is alle drivers deinstalleren in Windows en dan de nieuwste drivers downloaden en installeren.

https://vraagbaak.hcc.nl/admin/admin_ticket.php?track=XDQ-JZX-WN2R&Refresh=63335

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Je zou kunnen zeggen: koop een nieuwe printer. Maar deze werkt echt perfect. Dus waarom zou ik dat moeten doen ! Ik heb al alles geprobeerd met de drivers, uninstall, wissen epson verwijzingen in register, wissen drivers in bestandssysteem, internetverbinding verbreken tijdens installatie. Kennelijk zitten die drivers in het windowsprogramma. Nu vertelde Landstede (zie onder), dat er nog een mogelijkheid is. Kunt u daarvoor instructie geven. Ik kan zelf wel wijzigingen in het register aanbrengen, maar welke?

Datum: 18/03/2021 11:00:55
Naam: Landstede Harderwijk
Bericht:

Beste Bernard,
Er bestaat een mogelijkheid om automatische drivers instaleren in windows uit te schakelen maar die methode is erg complex dat betekent namelijk dat u wijzigingen moet aanbrengen in het windowsregister. Als u deze optie toepast schakelt u tegelijk uit dat windows voor alles niet meer automatische drivers installeert. Dit geld dus ook voor alle randapparatuur en plug en play apparaten.

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen printer/scanner drivers
Windows 10 drivers
Installeren printer MF 8080Cw i-sensys
Printer Wifi Laptop
Beeldscherm formaat instelling
Artikel details
Artikel ID: 1926
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 01/05/2021 12:54:49
Aantal bekeken: 11
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies