Geachte heer/mevrouw, Sinds 20/2/2021 worden er onder mijn versie van Windows 10 geen upates meer automatisch geïnstalleerd. De laatst geïnsaleerde update is van 13/2/2021 (KB4601319). Sinds 20/2/2021 wordt KB4023057 niet meer automatisch geïnstalleerd. Ik heb tevens geconstateerd dat de Windows audio service niet(meer) runt met als foutmelding 0x80070005 Access is denied. Deze foutmeling is (blijkbaar) gekoppeld aan Windows updates. Toepassing van de windows update trouble shooter geeft geen oplossing. Vragen: 1.) hie kan het probleem van de niet (meer) automtische installatie van Windows upodates worden verholpen zonder een rest van windows? 2.) Hoe krijg ik de windows audio Service weer 'running', zodat ik het geluid weer terugkrijg? Ik heb nog SFC/scannow gedraaid, die enige corrupte windows filwes heeft hersteld, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Ik ben HCC lid (0012367). Ik wacht uw reactie met blangstelling af. alvast dank voor de moeite. Met vriendelijke groet, J.J.M. VegtingTicket: 11026 Geachte heer Vegting, In uw bericht zie ik dat uw problemen heeft met automatische updates in Windows (10) en uw audioservice werkt niet meer met de (foutmelding: 0x80070005). Voordat een oplossing ga zoeken wil ik graag nog het volgende weten, u zegt dat het automatische updaten niet meer werkt maar kan u uw PC wel handmatig updaten? Probleem audioservice: Voor het audioprobleem heb ik hieronder even een korte handleiding gemaakt, Belangrijk volg deze stap voor stap. U verwijdert nu de drivers van uw speakers, na het opnieuw opstarten van uw PC worden deze automatisch weer geïnstalleerd. Stap 1. Rechtermuisklik linksonder op het Windows logo. Stap 2. Klik op apparaat beheer/device manager. (Figuur 1) Stap 3. Dubbelklik op Audio invoer en uitvoer. (Figuur 2) Stap 4. Dubbelklik op Speakers vervolgens apparaat verwijderen. (Figuur 2) Stap 5. Herstart uw PC en kijk of uw foutmelding weg is. In de bijlage hier beneden staan de foto's in. Ik zie graag uw antwoord en resultaat tegemoet. Met vriendelijke groet, CompICT Thomas van Staveren. Met vriendelijke groet, Vraagbaak beantwoorders *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste thomas, Jouw advies voor mijn audioprobleem heeft helaas niet geholpen. Ik heb nog steeeds geen geluid. Ik zafg dat mijn windows Update service op manual stond, dat heb ik op automatic gezet in de hoop dat daarmee de automatische upate installatie zou opstarten, hetgeen het helaas niet deed. Ik heb nog geen handmaitge update gedaan, wel het bestand KB4023057 (2021-01) opgezocht ion windows Update Catalog, waarbij ik zag dat een .cab bestand kan worden gedwonload. Kan dit worden gopenmd met RAR WIN? De twee meest recente foutmeldingen waren: Update voor Windows 10 Version 2004 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4023057) Failed to install on 23/3/2021- 0x80070013 Update voor Windows 10 Version 2004 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4023057) Failed to install on 19/3/2021- 0x8005011 Hoe nu verder? Met vriendelijke groet, Koos VegtingTicket: 11026 Geachte heer Vegting, Jammer dat het audioprobleem niet is opgelost, dan licht het toch inderdaad aan de Windows update. Voor dat u een Windows gaat downloaden van het internet, is het verstandig om eerst het handmatig te proberen. Mocht dat ook niet lukken kan u altijd nog het .cab downloaden en toepassen. Het .cab bestand kan u met WIN RAR openen. Mocht u daar nog enige instructie over willen laat het ons weten (het toe passen en downloaden van de Windows update). Over de twee fout meldingen kan ik geen informatie vinden dat ons zou kunnen helpen. Stappen plan: Windows handmatig updaten. Stap 1. Klik linksonder op het Windows logo Stap 2. Typ instellingen in druk vervolgens op enter. Stap 3. U krijgt nu een menu voor u, hier zoek u in op bijwerken en beveiliging. Stap 4. Vervolgens klik u er op. U krijg nu het volgende scherm voor u Stap 5. Klik op: Naar update zoeken Stap 6. Wacht totdat de update gedownload zijn. Als alles goed verloopt zou uw PC na het downloaden toestemming vragen om zich zelf opnieuw op te starten. Na het opnieuw opstarten zou uw PC weer helemaal de oude moeten zijn. Met vriendelijke groet, CompICT Thomas van Staveren. Met vriendelijke groet, Vraagbaak beantwoorders *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste Thomas, Ik heb de stappen uitgevoerd, maar bij stap 4/5 kan ik niet op "naar update zoeken", want deze knop staat niet op mijn scherm. Ik heb een schermafdruk van het updatescherm zoals ik het heb staan toegevoegd. Als ik de handmatige update in het .cab bestand wil 'uitpakken', wordt dan na dat uitpakken de update alsnog geïnstalleerd? Mewt vriendelijke groet, Koos VegtingGeacht heer Vegting, In uw bijlage heeft u een schermafdruk gestuurd, ik heb deze bekeken en hier op is te zien dat de updates goed worden uitgevoerd. Als u de updates nu gewoon laat gaan moeten ze zeer snel klaar zijn en is de kans groot dat u geen problemen meer tegenkomt. Note: Als de updates klaar zijn vraagt uw computer waarschijnlijk om opnieuw op te starten, dit is aan te raden om alle updates op uw computer goed te verwerken. Ik hoop dat uw probleem hierbij is opgelost, mocht u nog andere problemen tegenkomen bent u altijd welkom om een bericht te sturen in de HCC. Met vriendelijke groet, CompICT Met vriendelijke groet, Vraagbaak beantwoorders *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder. *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies