Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Lan netwerkprobleem

Oplossing

Van mijn laptop is de RJ45 aansluiting kapot.
Ik heb daarom een USB hub gekocht met lan aansluiting: TP-Link UE330 - Ethernet adapter - USB 3.0. Dit werkt in principe goed.
Echter om een of andere reden valt het internet uit als ik hem even niet gebruikt heb. Om het weer aan te krijgen moet ik de pagina steeds verversen totdat het internet weer aan is.
Ik denk dat het iets is in energiebeheer. Hoe kan ik er voor zorgen dat het internet aan blijft? Vermoedelijk een instelling in Windows 10?

Beste Gerard C.
Dat wordt geregeld in Apparaatbeheer via de eigenschappen van de Netwerkkaart
Apparaatbeheer opent u het snelst als volgt:
Windowstoets + R(toets). Het venstertje Uitvoeren opent
Type hierin: devmgmt.msc en druk op de OK-knop (of op de <Enter>-toets)
Scroll in Apparaatbeheer naar de bewuste Netwerkadapter,
selecteer deze en druk op de rechtermuisknop en kies onderin voor 'Eigenschappen'
aldaar klik op het tabblad 'Energiebeheer' en daar moet het hokje leeg zijn.
Zie ook mijn meegestuurde bijlagen
vr. gr
Gerard Otten. hcc-vraagbaak

Hartelijk dank voor uw advies. Ik heb dit gedaan met als resultaat dat het wel verbeterd is maar nog niet weg.
Daarom heb ik dit nu ook bij de USB controlers gedaan daar waar mogelijk. Ik ga dit nu weer een paar dagen in de gaten houden. Ik zal u verder weer op de hoogte houden.

Met vriendelijke groet
Gerard

Nog altijd valt het internet met regelmaat weg. Dat is alleen bij de laptop zo en niet bij mijn desktop.
Ik heb de instellingen gecontroleerd bij zowel de Netwerkadapter als bij de USB controlers. Die vinkjes bij energiebeheer zijn nog steeds weg.
Enig idee wat er nog meer gewijzigd kan worden om dit te voorkomen?

Met vriendelijke groet,
Gerard

Beste Gerard,

Heel vervelend dit. Ik heb voor je gezocht en wellicht heb je nog iets aan de info op onderstaande website :
https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/netwerk/de-internetverbinding-valt-steeds-weg.htm#
Succes en groet'n
Gerard Otten

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank voor het meedenken.
Dat artikel gaat over wegvallen van draadloos internet.
De laptop is verbonden met een kabel. Het internet werkt gewoon want mijn desktop, ook aan de kabel, werkt wel goed.
Helaas kom ik dus niet verder.

Met vriendelijke groet,
Gerard

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen WiFi storing
Het functioneren van mijn PC
Internetverbinding
Internet problemen
Printer in thuisnetwerk installeren
Artikel details
Artikel ID: 2319
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 03/10/2021 14:15:38
Aantal bekeken: 272
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies