Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Email server werkt niet (goed)

Oplossing

Dag, gisteravond (23/10/2021) kon ik geen email versturen via hccnet. Dat lukt sinds vanochtend weer wel, maar mensen die mail naar mij toe sturen krijgen nog steeds een foutmelding: Bericht geblokkeerd - 550 5.0.0 Access denied

Wanneer wordt dit opgelost en waar kan ik de status van deze storing vinden?

Mvg, RM Kemme

Geachte heer Kemme,

Dank voor uw bericht.

De mail zou wel aan moeten kunnen komen, want de storing is op dezelfde dag nog verholpen.

Zojuist een testbericht aan u gestuurd en deze kon ik zonder problemen versturen.

Kunt u bevestigen of u mijn testbericht heeft ontvangen?

Deze is verstuurd vanuit ledenadministratie@hcc.nl

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ja, test bericht is aangekomen. Mail werkte inderdaad de volgende dag weer. Het is mij alleen nog niet duidelijk waar ik de status van de HCC mailserver kan vinden. Het is lastig dat ik van mensen bericht krijg dat ze mij niet kunnen mailen, maar dat ik niet kan zien wat de oorzaak is.

Mvg, RM Kemme

Geachte heer Kemme,

Op het moment dat de server niet kan reageren omdat deze niet werkt dan ontvangt u vanzelf een melding van uw mailprogramma.

De " status" van de mailprogramma komt van uw mailprogramma af.

Als er geen melding wordt gedaan dat er geen mails kunnen worden opgehaald, dan kunt u dit checken door in te loggen op HCC!net webmail. Als dat niet lukt (en niet vanwege de verkeerde inloggegevens) dan kan er ook iets aan de hand zijn met de server. In zulke gevallen kunt u altijd het beste contact opnemen via de Ledenadministratie middels ledenadministratie@hcc.nl, telefonisch op dinsdag en donderdag tussen 12.00-16.00 uur via 085- 0130 124. Als laatste optie is het buiten kantoortijden mogelijk door een ticket aan te maken met onderwerp Storing via de volgende link: https://vraagbaak.hcc.nl/index.php?a=add

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hartelijk dank voor deze informatie. Duidelijk.

Ik krijg van een kennis regelmatig foto's toegestuurd via WeTransfer. Sinds de email storing werkt toesturen van deze foto's niet meer. De verzender krijgt nog steeds de melding van WeTransfer dat er 'iets mis" is gegaan. Kan het zijn dat er bij WeTransfer iets reset moet worden? 'Normale' mail van dezelfde verzender komt wel gewoon aan...

Mvg, RM Kemme

Geachte heer Kemme,

Dank voor uw reactie.

De verzender kan inderdaad het beste even contact opnemen met Wetransfer.

Alvast een fijne avond!

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Grote bestanden versturen met webmail
Email server HCC werkt niet
Email verzenden
Ik kan o.a. via webmail hcc geen mail meer ontvangen
niet altijd emails ontvangen
Artikel details
Artikel ID: 2462
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 28/11/2021 12:02:37
Aantal bekeken: 83
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies